Konstiga "skämt" om hästar från omgivningen ?

Krans

Trådstartare
Vad är det med en del o-hästiga msk:or och deras s.k " skämt" om hästar ??? Ni vet detdär eviga om att häst är bäst på smörgåsen, i hamburgaren osv.Bla bla bla......Blev väldigt fundersam idag när vi satt på fikapaus på jobbet och telefonen ringde varpå jag gick och svarade. När jag kom tillbaka säger min 54- åriga kvinnliga kollega : "Var det nån som ringde och ville slakta din häst ?" WHAT????? Alltså....Jag fattar ingenting.Mkt skumt skämt. Jag borde väl svarat " nej men hen ville gärna skjuta din katt och flå den ".Msk:an vet ingenting om hästar och det är sällan jag pratar om min häst på jobbet.En stund senare kommenterar hon att det skulle ju bli många kg fin korv och att hon ibland får sånt sug efter hästkött? Suck.Har ni också fått höra såna här " höjdar"skämt ????
 
Så fort någon kör det där "skämten" om att häst passar bäst på mackan, lek inte med maten osv osv så brukar jag snabbt kontra med att fråga när de åt häst senast, besrkiva bristen på hästkött i Sverige pga bristande efterfrågan, Italien transporter osv. Det burkar få tyst på idioterna jäkligt fort. Det enda de är ute efter är att tråka dig så svara upp och lägg tillbaka problemet på dem.
 
Jag tappade humöret en gång och började köra samma snack om den personens barn. (Med slakt och allt :o )
Det var inte så uppskattat kan jag tala om.

Personen och jag är inte vänner, och hade aldrig kunnat bli det iaf, men hen tog aldrig upp något sådant någonsin igen. Vi var tvungna att kunna umgås på jobbet och det gick bättre iaf för min del efter det där.
 
Så fort någon kör det där "skämten" om att häst passar bäst på mackan, lek inte med maten osv osv så brukar jag snabbt kontra med att fråga när de åt häst senast, besrkiva bristen på hästkött i Sverige pga bristande efterfrågan, Italien transporter osv. Det burkar få tyst på idioterna jäkligt fort. Det enda de är ute efter är att tråka dig så svara upp och lägg tillbaka problemet på dem.

Åh, jag hade en pojkvän under gymnasietiden vars pappa var en sån där riktig skojig typ (:meh:) som såklart skulle skämta om hur gott det var med häst på mackan etc. Minns att jag faktiskt gjorde just detta, typ "vad bra att du äter hästkött! Det vore verkligen jättebra om efterfrågan i Sverige ökade så det inte fanns lika stor anledning att skicka hästar med plågsamma transporter till Italien. :up:" Det var tydligen inte alls lika roligt att fortsätta skämta efter den reaktionen.
 
Nu är hästen såld men när folk skämtade om att slakta hästen och liknande så påtalade jag att ingen ville betala kgpriset för den hästfilén. Frågade när de åt häst senast (hittills har jag inte stött på någon icke hästmänniska som ätit hästkött och vetat om det) och talar om att jag gillar hästkött i alla former. Ingen har dragit de skämten igen.
 
Så fort någon kör det där "skämten" om att häst passar bäst på mackan, lek inte med maten osv osv så brukar jag snabbt kontra med att fråga när de åt häst senast, besrkiva bristen på hästkött i Sverige pga bristande efterfrågan, Italien transporter osv. Det burkar få tyst på idioterna jäkligt fort. Det enda de är ute efter är att tråka dig så svara upp och lägg tillbaka problemet på dem.

Samma för mig!

KL
Jag blev utsatt för facerape en gång, var på lektion med min ena häst och när jag kommer ut från lektion har ja massa samtal/sms på telefon med typ ”vad har hänt?”. Fattade ingenting, tills jag kom hem. Då hade exsambons kompis skrivit nåt i stil med ”Bella är slaktad” på min fejjan, som på den tiden alltid var inloggad på datorn... Det var inte kul!
 
Jag brukar svara att det är mer kött på min häst än din hund (vad/om de nu har djur) så tänk på det om det blir svält i landet:devil:
De brukar bli lite ställda och försöka släta över det men då fortsätter jag bara med att säga att de nu strukit sig från listan:angel:
 
Vet inte om man kan kalla det för skämt, men börjar bli riktigt less på alla som kläcker ur sig att fjordingar är tjocka, envisa och lata. Och dessutom klumpiga. Gärna då utan att ha nästan nån erfarenhet av dem ifråga.

Sen när de träffat min fjording brukar de bli förvånade, för han är ju inte tjock (!) eller lat.

Har också träffat på ett par idioter som tycker det är totalt onödigt att vara försiktig eller visa respekt för hästar i trafiken. För det första ska hästar inte vara på vägen och om de nu promt måste vara där ska de minsann vara så trafiksäkra att man som bilist kan susa förbi utan minsta hänsyn för hästen ifråga. Hopplöst att försöka diskutera med såna typer med livsfarligt beteende.
 
Usch känner igen det. När min fina häst tragiskt hade gått bort hastigt i en olycka och jag var helt förkrossad(han var verkligen min bästa vän, får aldrig en sån häst igen) så säger en släkting ”men va! Begravde ni den? Det är ju prima hamburgare!” och så ett asgarv :cry::cry: Så jävla olägligt för det hade hänt bara några dagar innan..
 
Har också träffat på ett par idioter som tycker det är totalt onödigt att vara försiktig eller visa respekt för hästar i trafiken. För det första ska hästar inte vara på vägen och om de nu promt måste vara där ska de minsann vara så trafiksäkra att man som bilist kan susa förbi utan minsta hänsyn för hästen ifråga. Hopplöst att försöka diskutera med såna typer med livsfarligt beteende.

Åh, såna blir jag TOKIG på!! :arghh:
Jag har hört, dock andrahandsuppgifter men ändå, en person som bett en ryttare hälsa till stallkompisarna att inte "vifta om att vi ska sakta ner när vi kommer med bilen". Hen tyckte alltså att hen har föredräde på vägen och blir irriterad när ryttare signalerar och ber hen visa hänsyn :crazy:
 
Häst är bäst på Scan Väst har jag hört fler gånger än jag kan räkna, liksom liknande skämt som nästan alltid handlar om att hästar är/kan bli mat av något slag. Otroligt tröttsamt, men jag brukar bara svara att det vore bra om fler åt häst i Sverige. Det är fint kött och det är synd att kasta fint kött om det går att använda. Även hästar måste avlivas. Folk blir nästan provocerade när jag säger att jag inte har ont av att min häst blir uppäten när hon inte kan leva mer. Att för *mig* är det bara ett stycke kött efter döden. Det som var min häst finns inte mer. Det har fått folk i min närhet att sluta skämta faktiskt. De som gör det är de som är nya bekantskaper för mig. Och alla är män.
 
Åh, såna blir jag TOKIG på!! :arghh:
Jag har hört, dock andrahandsuppgifter men ändå, en person som bett en ryttare hälsa till stallkompisarna att inte "vifta om att vi ska sakta ner när vi kommer med bilen". Hen tyckte alltså att hen har föredräde på vägen och blir irriterad när ryttare signalerar och ber hen visa hänsyn :crazy:
Värst av allt var nog när jag hörde dylika argument från en taxichaffis..
 
Fick höra en del sånt som yngre men jag är rätt bra på att ignorera skitsnack så tilllslut var det väl inte roligt att försöka reta mig :p I vuxen ålder vet jag inte om jag fåt höra något alls faktiskt, eller så lyssnar jag helt enkelt inte på det :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp