Bukefalos 28 år!

Konstiga symtom, men kanske normala?

cherie

Trådstartare
Första gången var förra hösten. Då var jag mycket ytkänslig på huden från ryggraden ut en bit på vänstra armen. Kunde inte snudda området utan att det smärtade, gjorde ont att ha på sig en lös T-shirt eller ens röra sig så huden veckades. Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att det kunde vara första tecken på bältros men sa till mig att avvakta. Men det gick över på någon dag.

I början på sommaren efter att jag badat så blev hela vänstra armen (samma arm) väldigt ytkänslig under några minuter. Nu mycket intensivare smärta, så fort jag snuddade med fingrarna någonstans på armen kändes det som att någon gjorde tusen nålar jättehårt. Brände som bara den. Men det gick ju över på några minuter.

Sedan dess har det känts som att min högra arm närmast domnat (som att man suttit/legat på den ungefär, sticker och har sig) två gånger utan uppenbar anledning, en gång körde jag bil och en gång satt jag rakt upp och ner i soffan.

Nu senaste timmen har jag även haft en konstig känsla i min högra hand, svårt att beskriva men nåt som liknar nåt mellanting mellan svag domning och kramp... Nu har det spridit sig längst upp hela armen. En ganska subtil men ändå tydlig obehagskänsla som gör att jag har svårt att vara stilla! Det stör och är obehagligt även om det inte direkt gör ont.

Det är ju väldigt diffusa symtom som varit väldigt kortvariga allihopa. Men i bakhuvudet dyker ändå tankar om t.ex. MS upp. Fy! Men sedan tänker jag att olika "nervsymtom" sker hos oss alla i varierande grad? Nerver som kommit i kläm osv? Så, upplever ni liknande saker utan anledning då och då? Lugna mig! :)
 
Jag får sådär än idag ibland, men det beror på skadade nerver och med tiden så kanske det helt försvinner.

Så tyvärr, några tips eller lugnande besked har jag inte att ge direkt, men varför inte ringa 1177 och fråga?
 
Första gången var förra hösten. Då var jag mycket ytkänslig på huden från ryggraden ut en bit på vänstra armen. Kunde inte snudda området utan att det smärtade, gjorde ont att ha på sig en lös T-shirt eller ens röra sig så huden veckades. Ringde sjukvårdsrådgivningen som sa att det kunde vara första tecken på bältros men sa till mig att avvakta. Men det gick över på någon dag.

I början på sommaren efter att jag badat så blev hela vänstra armen (samma arm) väldigt ytkänslig under några minuter. Nu mycket intensivare smärta, så fort jag snuddade med fingrarna någonstans på armen kändes det som att någon gjorde tusen nålar jättehårt. Brände som bara den. Men det gick ju över på några minuter.

Sedan dess har det känts som att min högra arm närmast domnat (som att man suttit/legat på den ungefär, sticker och har sig) två gånger utan uppenbar anledning, en gång körde jag bil och en gång satt jag rakt upp och ner i soffan.

Nu senaste timmen har jag även haft en konstig känsla i min högra hand, svårt att beskriva men nåt som liknar nåt mellanting mellan svag domning och kramp... Nu har det spridit sig längst upp hela armen. En ganska subtil men ändå tydlig obehagskänsla som gör att jag har svårt att vara stilla! Det stör och är obehagligt även om det inte direkt gör ont.

Det är ju väldigt diffusa symtom som varit väldigt kortvariga allihopa. Men i bakhuvudet dyker ändå tankar om t.ex. MS upp. Fy! Men sedan tänker jag att olika "nervsymtom" sker hos oss alla i varierande grad? Nerver som kommit i kläm osv? Så, upplever ni liknande saker utan anledning då och då? Lugna mig! :)
Så hade jag det när jag skadat nacken, det var nerver som kommit i kläm och gav just de symptomen. Det gick över men tog tid.
 
Ja, någon nervskada har jag ju inte så vitt jag vet... Och verkar inte som att det är särskilt många fler (utan nervskador) som upplevt liknande här.

Jag får väl ta att ringa sjukvårdsrådgivningen. Känslan i handen och armen sitter fortfarande i, handen gör rent av ont nu, inuti. Så himla konstig smärta. Handen känns "svag" också, känns lite fumligt att greppa mobilen med bara högra handen även om det inte ser konstigt ut när jag gör det.

Tror jag får svårt att somna i natt på grund av smärtan. Men mycket sitter nog psykiskt också, det är svårt att inte tänka på obehaget/smärtan och det förvärrar nog det hela.

:(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 287
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 553
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 694
Kropp & Själ Jag har lite konstiga symptom som jag undrar om ngn har samma eller har en ide om vad det kan vara. Jag ska lämna blodprov pa torsdag...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp