Konstiga symtom

turbofling

Trådstartare
Jag har lite konstiga symptom som jag undrar om ngn har samma eller har en ide om vad det kan vara.
Jag ska lämna blodprov pa torsdag och har en läkartid nästa vecka för min sköldkörtel

Jag har Hachimotos sen ca 10 ar tillbaka och äter just nu 150 Euteyrox/dag. I övrigt är jag överviktig men frisk och äter inga andra mediciner, har precis slutat amma mitt femte barn. Sömnen kunde väl vara bättre men känns ok, känner mig inte stressad.

Jag har sen en tid tillbaka ont i leder, framförallt fötter och händer/fingrar. Det känns som domningar/stelhelt/stickningar.
Fötterna är värst pa morgonen och kvällen, händer/fingar är värre under dagen.

Det jag oroar mig mest för är att jag ibland far plötsliga yrselanfall, kommer plötsligt och försvinner sen fort igen. Det känns ungefär som när man far en stöd, ben och armar domnar och jag far känslan av en blixt i huvudet. Det i huvudet är bara ngr sekunder, yr är jag ngr minuter och domningkänslan sitter i lite längre men inte längre än kanske 10 min.
Har inte märkt ngn koppling till de andra symtomen i fötter/händer.

Jag hade Kawasaki symdrom som barn och jag börjar oroa mig för andra autoimmuna sjukdomar eftersom jag redan har/har haft tva.

Är det ngn som har ngr tankar och ideer om vilka blodprov jag ska be om pa torsdag (förutom för sköldkörteln som är planerad)?
 
B12 skulle jag också kolla upp sen en annan sak värt att hålla koll på tänker på yrselattackerna hur är det med ditt blodsocker? Även icke diabetiker kan få blodsockerfall med yrsel som ett tecken.
 
B12 skulle jag också kolla upp sen en annan sak värt att hålla koll på tänker på yrselattackerna hur är det med ditt blodsocker? Även icke diabetiker kan få blodsockerfall med yrsel som ett tecken.

B12 skriver jag upp pa listan att be om vid blodprovet.
Blodsockret borde vara iordning, jag äter regelbundet men jag vet förstas inte säkert.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag börjar verkligen känna mig så trött på att ständigt ha ont någonstans. Jag kan inte inte minnas när jag senast hade en dag utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 274
Senast: Novalisa
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 412
Senast: Lisa2014
·
Katthälsa Min treåriga älskling Lotus har sedan 18 dagar tillbaka inte varit sig själv. Vi har varit till Djursjukhuset två gånger och samtalat...
Svar
9
· Visningar
3 048
Senast: Marty
·
Kropp & Själ Jag undrar om det är någon här som har problem med sköldkörteln? Ffa. underproduktion? Vad har ni för symtom? Har ni blivit bättre efter...
Svar
8
· Visningar
7 074
Senast: mariposa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp