"Konstigt" rum - vad kan det vara?

R

Raderad medlem 19815

Vår lägenhet är en trea och består av en tvåa och en trea som byggts ihop. Huset är byggt 1954. Vi har självdrag och ventilationen är dålig överlag (trots godkänd ovk-besiktning i våras). Det drar ingenting alls vid fönsterventilerna trots att de står fullt öppna och det drar heller inget vid badrumsdörren och knappt något vid ventilen i badrummet. Jag vet att självdrag fungerar sämre på sommaren. Men ventilationen är extra dålig i det rum som förut var enrumslägenheten. Trots att man har en fönsterspringa öppen så blir det väldig dålig luft när man sover där med dörren stängd. Sambon upplever också att det kliar i halsen när han sover där med både fönster och dörr stängda och det blir fruktansvärt instängt.

Vi har fått fläckar i tapeten i detta rum där sängen har stått emot väggen. Fastighetsförvaltaren har varit där med fuktmätaren och den visar inget men jag tycker ändå det är ett tecken på dålig ventilation. Bredvid detta rum har vi en gästtoalett med frånluftsventil.

Någon som har en fundering om vad detta kan bero på? Kan man själv förbättra ventilationen på något sätt?
 

Liknande trådar

Övr. Katt För 2,5 år sen hämtade jag hem 2 kattungar ca 6 veckor gamla, ur en snödriva i en snöstorm hos en kvinna på landet. Dom fick inte komma...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 165
Senast: Asko
·
Hundhälsa Min brors hund har separationsångest! Han har en liten dvärgspets hanne som varenda gång han lämnar hunden så skäller han non stop. Så...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: frazze
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp