Konstigt ultraljud ...

Cornelia

Trådstartare
Nu behöver jag lite peppning och solskenshistorier!

Var och ultraljudade mitt femåriga sto idag, 90 dygn. När hon UL- ades på 60 dygn var hon dräktig men vet. såg aktivitet i ena äggstocken och tyckte det såg skumt ut.
Idag hittade han en fosterblåsa som stämde med 90 dygn, men han hittade inget foster. Däremot fanns det "partiklar" som han inte kunde identifiera i en annan del av livmodern.
Domen löd: dräktig, men ser inte bra ut. Partiklarna kan vara från ett dött foster, fosterblåsan kanske bara innehåller vätska. Å andra sidan kan det finnas ett levande foster som han inte hittade, vi ska dit om en månad igen och kolla.

Depp depp, har betäckt fyra ston i år och det var bara denna lilla som var dräktig. Och nu kanske inte hon heller är det ...:confused:
 
Sv: Konstigt ultraljud ...

Jag kan trösta dig med att jag också hade ett knepigt ultraljud på ett sto på ca 90 dygn för en del år sedan, redan när vet kände på livmodern så var hon inte övertygad om att stoet fortfarande var dräktig för den kändes inte riktigt som den skulle, fram med ultraljudet och hittade inte fostret, där var dock fostervatten dock tyckte vet att där var för lite fostervatten och som sagt syntes inget foster, så vet viste varken ut eller in så vi blev inte alls kloka på det hela utan bestämde oss för att ta blodprov på 125 dygn för att se hur sjutton det stod till. Blev en nervös väntan. Blodprov togs på 125 dygn och svaret kom tillbaka "definitivt dräktig" (hade tydligen mkt höga värden). Så det blev en suck av lättnad. Och idag står det fostret som inte gick att finna ute i stallet 4 år gammal.
 
Sv: Konstigt ultraljud ...

Och min halvblodsdam som inte gick och tog sig på semin, fick träffa en pojke på fribetäckning och ultraljudades enligt konstens alla regler.. Och jag fick till svar; Hon är inte dräktig.
Efter sommarbetet så fortsatte damens mage och växa samt att hon hade ett hingstbeteende som inte var av denna värld i andra änden av grimskaftet! Så då kollades hon igen på senhösten och mkt riktigt, där var en liten..
Och den 20:e april i år så föddes det en välskapt dam ute i hagen en blåsig kväll... För övrigt den enda kvällen som jag skulle jobba på över en månad.. så min första fölning har jag fått sett på mms!!! ;)
 
Sv: Konstigt ultraljud ...

Roligt att höra!! Min har fortfarande kvar sitt "dräktigbeteende", inåtvänd, lugn, små hingstiga ljud mot kompisarna. Men det kan ju sitta i även om de har släppt bäbisen ...
 
Sv: Konstigt ultraljud ...

Nu måste jag berätta för alla: Mitt sto, som tråden handlar om, är JÄTTEDRÄKTIGT!!!!:banana: Ultraljud idag på dygn 129, mycket aktiv baby hittades direkt!!

Sitter nu här och firar med ett glas rött!!!!!!!!!!!!!!:banana:
 
Sv: Konstigt ultraljud ...

Tack!!!!!!!!!!!!!!! Är så glad, har inte haft ett arabföl här på de senaste fem åren!!!!!
 

Liknande trådar

Avel Hur många har varit med om detta, och hur har utfallet varit? Mitt sto fick ul på dag 18, dag 45 og dag 93. På dag 18 såg de något...
Svar
4
· Visningar
1 181
Senast: Mitrolle
·
Avel Skulle gärna vilja ha lite feedback ang. mitt sto. Har gjort en liten blänkare i annan tråd, men tänkte köra en egen. Bakgrund...
Svar
19
· Visningar
2 148
Senast: Miaa
·
V
Avel Förra våren köpte jag ett då 17 årigt hbl sto som aldrig haft föl innan. Jag gillade stammen och temperamentet och tänkte chansa och...
Svar
1
· Visningar
1 129
Senast: SeagirlM
·
Avel Jag undrar hur vanligt detta är... har varit på 3 koller (19, 46, 91) och bara sett förvisso normala fosterblåsor, men ingen bebis :eek...
Svar
19
· Visningar
3 274
Senast: Shibalina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp