Konstruera utlösningsmekanism för frambommen i hästtransport?

ameo

Trådstartare
Moderator
I den bästa av världar kommer jag kunna köpa mig en egen hästtransport inom överskådlig framtid. Det kommer bli något i den lägre prisklassen och nästan oavsett vilken sort jag köper måste jag börja med att konstruera fäste för att kunna sänka frambommen till lagom höjd för shetlandsponnyer. Och detta kan ju göras på olika sätt... I vissa släp kan man till och med utnyttja befintlig utlösningsmekanism, medan man i andra släp måste hitta på något själv.
Så, nu är frågan - Finns det någon här som lyckats uppfinna en egen utlösningsmekanism, för att kunna fälla frambommen om en häst skulle kliva över den?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Anemone
·
Utrustning En bekant till mig ska snart börja kika efter en egen (begagnad) hästtransport, för att transportera shetlandsponnyer och hen har frågat...
2
Svar
22
· Visningar
4 477
Senast: Myzan87
·
Utrustning Varning: LÅNGT PK-inlägg På en ridskola i trakten, där jag sporadiskt "tvingas" se på ridlektioner, (har nog bara sett dressyrpass...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 386
Senast: Ray
·
B
Utrustning Finns det någon här som har försökt sig på konststycket att kapa en hellång frambom i en hästtransport? Går det att få det bra? Syftet...
Svar
5
· Visningar
852
Senast: Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp