Konsttråden!

Scandi

Trådstartare
Saknar en tråd där vi kan dela med oss av konstverk som vi gjort själv! Allt från målningar, teckningar, skulpturer och digital konst etc etc.

Jag blev inspirerad av hästkonsttråden och har suttit och kladdat med pennor och akvarell på ritpapper, tänker använda bättre papper när jag känner att jag hittat rätt lite mer.

20210313_113028.jpg
 
Jag kämpar vidare med det här att släppa taget och har gjort en hel del med vänsterhanden istället! :eek:

Blev väldigt förvånad över hur bra det gick för att skriva med den går knappt! Men den var mer förlåtande när det kom till att rita.

Bläckfiskar (som har blivit faviritmotivet för vänsterhanden) har förlåtande former också, gör ingenting om vänsterhanden krampar iväg. Börjar dock kontrollera det mer och mer vilket inte var meningen!:banghead: Men jag gillar dem ändå!

20210313-120741.jpg

20210313-120537.jpg

20210313-120604.jpg

Akvarell och spritpenna.
 
Senast ändrad:
Saknar en tråd där vi kan dela med oss av konstverk som vi gjort själv! Allt från målningar, teckningar, skulpturer och digital konst etc etc.

Jag blev inspirerad av hästkonsttråden och har suttit och kladdat med pennor och akvarell på ritpapper, tänker använda bättre papper när jag känner att jag hittat rätt lite mer.

Visa bifogad fil 66138
Den här skulle jag kunna tänka mig på väggen hemma! Fantastisk!
 
Testmålade denna och den går nog vidare till akvarellpapper med lite justeringar:

20210313_194117.jpg


Är inte överrens med örat och vill inte ha skvätt ovanför eller åt vänster. Kanske liiite mindre rännilar.. (Lite måste jag få lägga mig i och kontrollera!! :rofl:) Flika gärna in vad ni hade ändrat på om ni vill! Kritik välkomnas varmt. :heart
 
Jag kämpar vidare med det här att släppa taget och har gjort en hel del med vänsterhanden istället! :eek:

Blev väldigt förvånad över hur bra det gick för att skriva med den går knappt! Men den var mer förlåtande när det kom till att rita.

Bläckfiskar (som har blivit faviritmotivet för vänsterhanden) har förlåtande former också, gör ingenting om vänsterhanden krampar iväg. Börjar dock kontrollera det mer och mer vilket inte var meningen!:banghead: Men jag gillar dem ändå!

20210313-120741.jpg

20210313-120537.jpg

20210313-120604.jpg

Akvarell och spritpenna.

Har våran egen bläckis suttit modell?
 
Saknar en tråd där vi kan dela med oss av konstverk som vi gjort själv! Allt från målningar, teckningar, skulpturer och digital konst etc etc.

Jag blev inspirerad av hästkonsttråden och har suttit och kladdat med pennor och akvarell på ritpapper, tänker använda bättre papper när jag känner att jag hittat rätt lite mer.

Visa bifogad fil 66138

Så snyggt! Övar stenhårt på ”halvfärdiga” eller abstrakta bilder, men är alltid inne och detaljpetar...
 
Testmålade denna och den går nog vidare till akvarellpapper med lite justeringar:

Visa bifogad fil 66172

Är inte överrens med örat och vill inte ha skvätt ovanför eller åt vänster. Kanske liiite mindre rännilar.. (Lite måste jag få lägga mig i och kontrollera!! :rofl:) Flika gärna in vad ni hade ändrat på om ni vill! Kritik välkomnas varmt. :heart

Tycker båda alster du visat här är fantastiska. De är "messy" men samtidigt delvis väldigt detaljrika (ansiktet och uttrycket i ögat och runt mulen är perfekt). Det jag kan lägga till är att jag föredrar denna framför den första eftersom man kan ana det andra örat och på så sätt få ett 'avslut' på huvudet.
 
Så snyggt! Övar stenhårt på ”halvfärdiga” eller abstrakta bilder, men är alltid inne och detaljpetar...
Tack! :heart Jag med, det är jättesvårt att hålla pilleriet i styr när man har jobbat hela livet för att få saker och ting så verklighetstrogna som möjligt! Jobbigt när man kommer på att man inte ens gillar det egentligen och ska försöka sadla om :rofl:

Förstör mer än hälften av dessa för att jag ska bara och Vips! Så har man pajjat det! Svårt att veta när man ska sluta, eller till och med vart man ska börja när man inte "får" göra som man brukar!
 
Tycker båda alster du visat här är fantastiska. De är "messy" men samtidigt delvis väldigt detaljrika (ansiktet och uttrycket i ögat och runt mulen är perfekt). Det jag kan lägga till är att jag föredrar denna framför den första eftersom man kan ana det andra örat och på så sätt få ett 'avslut' på huvudet.
Tack! :heart Vad kul att du tycker det, jag är så kär i hästnäsborrar, vet inte varför men de är så fina/uttrycksfulla!

Aha! Funderade på att slopa öronen helt men då ska jag nog tänka om där! Rama in det mer med åtminstone konturer av öron - de säger ju en hel del om hästens sinnesstämning också så kanske lite dumt att skippa dem om man ska skala ner på så mycket annat. Tusen tack för input! :bow:
 
Jag har ju nyss börjat leka med den här stilen dock och gör det med pennor och papper som inte är av hållbar kvalitet just nu. Tänker mig att jag ska experimentera med både färger och olika typer av papper och pennor ett tag!

De är i mindre format också, än vad jag hade velat ha vissa av dem i egentligen (A3). Jag tänker mig iaf A2 för vissa motiv, kanske ännu större om jag lyckas lista ut hur man spänner upp så stora ark utan att det släpper! (Har haft problem med det sen min urgamla akvarelltejp tog slut, alla nya jag köper fäster dåligt, släpper eller går sönder av någon anledning!)

Jag fortsätter testmåla och lägga upp och om ni har lust så får ni jättegärna fortsätta komma med kritik/vad ni gillar/inte gillar/varför ni gillar vissa mer än andra. Tar gärna emot förslag på ALLT! Storlek? Färgval? Uttryck? Mer eller mindre droppande färg? Mer detaljer, mindre detaljer, grövre streck, etc, etc.. jättetacksam för input!

Har beställt mer papper som jag ska prova och kommer nog behöva beställa bättre pennor, mer akvarell och kanske även akrylbläck men så småningom ska jag väl kunna få fram säljbara alster!

Återigen, tusen, tusen tack för alla fina ord! :heartheart:heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Gör tryck av dina favoriter. Gör dem i begränsad upplaga, signerade och numrerade. Då kan du behålla originalet och fler kan njuta av bilden. Om du t.ex. bestämmer dig för att göra 75 ex av en bild, som tryck, behöver du inte trycka upp alla på en gång utan du kan avvakta och trycka upp allt eftersom du ser efterfrågan. Kanske tre omgångar? Så slipper du ligga ute med en massa pengar. (Då kan du också göra bilderna i A3-format, som du ville :-) )
 
Gör tryck av dina favoriter. Gör dem i begränsad upplaga, signerade och numrerade. Då kan du behålla originalet och fler kan njuta av bilden. Om du t.ex. bestämmer dig för att göra 75 ex av en bild, som tryck, behöver du inte trycka upp alla på en gång utan du kan avvakta och trycka upp allt eftersom du ser efterfrågan. Kanske tre omgångar? Så slipper du ligga ute med en massa pengar. (Då kan du också göra bilderna i A3-format, som du ville :-) )
Tack för tipset! :bow: Vad smart med tryck! Visste inte att man kunde göra så ens :o Så jag skulle alltså kunna göra tryck på riktigt bra papper från ett original på mindre bra papper då helt enkelt? Och även förstora upp dem då?

Kom bara ihåg att inte sälja för billigt! Se ditt värde!

Gud vad fint av dig :heart🤗 Blir helt rörd av omtänksamheten!
 
Idag har det inte blivit som jag vill, alls! Tycker det blir för mycket, färgerna blir för skarpa, för mycket kontrast och det blir för mycket detaljer. Det blir stökigt på fel sätt. Så behöver stoppa mig själv i tid för att det ska bli som jag vill.

Har så svårt med att släppa taget och inte pilla/jobba in för mycket i bilden! Akrylbläcket får jag helt enkelt låta bli in i det sista hur lockande de färgerna än är! :p Men en jättebra övning är det, som jag verkligen behöver jobba på!

Den här blev bäst idag:
20210314_223821.jpg
 
Tack för tipset! :bow: Vad smart med tryck! Visste inte att man kunde göra så ens :o Så jag skulle alltså kunna göra tryck på riktigt bra papper från ett original på mindre bra papper då helt enkelt? Och även förstora upp dem då?



Gud vad fint av dig :heart🤗 Blir helt rörd av omtänksamheten!
Man tar ett foto (finns firmor som fotar konst) av dina verk och sedan kan du göra arkivprint i lämplig upplaga 🙃
 
Så himla häftigt! Måste verkligen kolla upp det här och se vart jag kan vända mig. Verkar som att det finns himla mycket roligt man kan göra med den här tekniken!😊
Giclee print är vad du villl ha om du ska återge bilder från tavlor och eller göra reproduktioner av fine art photo. Jag vet inga firmor på rak arm i Sverige som fotar konstverk men det måste ju gå att googla fram. Jag är fotograf till yrket och skulle inte få för mig att göra det själv 😆
 
Jag ser gärna att denna tråd kan vara kvar och att många bidrar med bilder i den såsom TS skriver i första inlägget.

Jag har rensat bort ett antal inlägg jag inte anser passar i tråden. Förhoppningsvis fortsätter TS posta fler bilder i tråden, vi är många som tycker de är fina. Sedan byter jag prefix till Kultur där jag helt klart anser att tråden hör hemma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 640
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 705
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 451
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp