Konsumenttjänstlagen och jordbruksfastighet?

Frågan är också vad jag gör med mina två fakturor. Det känns väldigt konstigt faktiskt. Samma fakturanummer, men olika betalningsvillkor. Den ena fakturan med fakturadatum 20-01-21 och förfallodatum 20-02-21. Den andra med fakturadatum 20-01-23 och förfallodatum 20-02-07. Jag fick båda i handen samtidigt, men uppmaningen att "betala vilken du vill". Antar att man inte ens får göra så här, dvs skriva ut två olika versioner av samma faktura? Och VARFÖR gör man så :confused: ?
 
Frågan är också vad jag gör med mina två fakturor. Det känns väldigt konstigt faktiskt. Samma fakturanummer, men olika betalningsvillkor. Den ena fakturan med fakturadatum 20-01-21 och förfallodatum 20-02-21. Den andra med fakturadatum 20-01-23 och förfallodatum 20-02-07. Jag fick båda i handen samtidigt, men uppmaningen att "betala vilken du vill". Antar att man inte ens får göra så här, dvs skriva ut två olika versioner av samma faktura? Och VARFÖR gör man så :confused: ?

Har de samma fakturanummer? Det är inte ok... Det finns också (givetvis) lagar och regler för hur en faktura ska vara uppställd. Bla tiden jobbet gjorts på (från datum - till datum), vad som utförts och åtgånget material, båda väl specificerade. Sedan givetvis att de är godkända för F-skatt, momsregistreringsnummer, betalningsvillkor med förseningsavgift osv.

Edit: Såg nu att de har samma fakturanummer.
 
Har de samma fakturanummer? Det är inte ok... Det finns också (givetvis) lagar och regler för hur en faktura ska vara uppställd. Bla tiden jobbet gjorts på (från datum - till datum), vad som utförts och åtgånget material, båda väl specificerade. Sedan givetvis att de är godkända för F-skatt, momsregistreringsnummer, betalningsvillkor med förseningsavgift osv.

Edit: Såg nu att de har samma fakturanummer.
Nej, datum när jobbet påbörjades och avslutades finns inte på fakturan.

Jag har sms:at precis nyss att jag kommer att förhålla mig till "originalfakturan", dvs den som skrevs ut först. Om detta är juridiskt riktigt vet jag dock inte.
 
Herregud... jag undrar VERKLIGEN om de är kontanta med Skatteverket.
Ja, vem vet vad som pågår. När jag kollade upp omsättningen via ratsit så var det en märklig kurva. Man kunde se 2015-2019. År 2017 gick det rätt bra, men sedan har det typ rasat. Jag ser två möjliga anledningar. Antingen har folk börjat tröttna på honom, eller så jobbar han inte riktigt vitt.....

Fortsatt ingen kommunikation från hans sida. Mycket märkligt.
 
Ja, vem vet vad som pågår. När jag kollade upp omsättningen via ratsit så var det en märklig kurva. Man kunde se 2015-2019. År 2017 gick det rätt bra, men sedan har det typ rasat. Jag ser två möjliga anledningar. Antingen har folk börjat tröttna på honom, eller så jobbar han inte riktigt vitt.....

Fortsatt ingen kommunikation från hans sida. Mycket märkligt.

Inte vitt (kanske inte helsvart men iaf grått) och/eller problem med bokföringen. Kolla med kronofogden, något säger mig att han har skatteskulder...
 
Jag kan uppdatera med att jag nu - med posten - har fått version nummer TRE av samma faktura. Förfallodatum 21/2. Denna gång tillagt en lång paragraf på fakturan som beskriver det som händer om jag inte betalar.
 
Jag kan uppdatera med att jag nu - med posten - har fått version nummer TRE av samma faktura. Förfallodatum 21/2. Denna gång tillagt en lång paragraf på fakturan som beskriver det som händer om jag inte betalar.

Vilken idiot. Han har noll koll på hur man sköter ett företag iaf, man skickar inte femtielva fakturor för ett och samma jobb.
 
Vilken idiot. Han har noll koll på hur man sköter ett företag iaf, man skickar inte femtielva fakturor för ett och samma jobb.
Imorgon skickar jag ett officiellt bestridande av fakturan. Jag kommer att bestrida 5000 kr och betala resten. Jag hoppas INNERLIGT att bli av med honom efter det. Men jag har mina tvivel...... Mamma upptäckte att han har fel dröjsmålsränta på fakturan. Tydligen får den i nuläget inte överstiga 8%, men han skriver 12% på fakturorna.
 
Sådär. Nu har jag skrivit ett bestridande-brev och köpt "rek" till min försändelse. Så kan han inte neka till att ha fått mitt brev i alla fall. Jag kommer att göra allt så mycket rätt det bara går. Men jag är MYCKET tveksam till att han kommer att backa......

Edit: Han har till och med fel i adressen på sina fakturor. Orten bytte postnummer för sisådär 3 år sedan. Han har fortfarande kvar det gamla......O_o
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 445
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 052
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 516
Senast: nickan1
·
Utrustning När ska man egentligen ge upp och bara köpa ett nytt släp istället? Hur mycket tid och pengar är egentligen rimligt att lägga ut på ett...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 633
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp