Kontakt med ex

Lillefrun

Trådstartare
Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen.

Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första kärlek som jag träffade för hela 20 år sedan och han kommer nog alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Finns ingen som kan mäta sig med honom. Och en underbar vän.

Ex nummer två har hade jag sporadisk kontakt med tills han började hör av sig till mig varje gång han hade problem och gjorde det bakom ryggen på dom dåvarande partnerna och det kändes inte rätt så jag har blockat honom. Och tråkigt för mig att lyssna på allt hans gnäll.

Ex nummer tre hatar jag starkt och innerligt, han försökte ta kontakt första månaderna efter uppbrottet men nu har vi kommit till stadiet att vi kan mötas ensamma i parken eller i princip krocka utan att någon av oss beter oss som om vi känner varandra trots att vi umgicks i omkring 3 år, först vänner sen förhållande. Vi är grannar och i början var jag livrädd hela, hela tiden eftersom uppbrottet var så himla tragiskt. Får fortfarande hjärtklappning så fort jag ser honom och när jag går runt hörnet vilket jag gör ofta eftersom han bor runt hörnet.

Och nu då, ex fyra där allt var ganska intensivt i 5 månader men vi hann gå igenom typ alla faser under dom månaderna. Jag gjorde slut med honom på nyårsafton och han svarade i princip direkt och vi förde en kort konversation. Sen har vi inte hörts, vi bor på helt olika ställen i stan så risken att stöta på honom är liten. Jag hoppas vi i så fall kan prata civiliserat. Men är det normalt att helt kapa banden på några minuter och sen aldrig höras av fast man varit så nära? Jag har liksom inget jag vill säga honom. Jag kan sakna honom men ser ingen mening med att bygga en vänskap med honom för vi är för olika. Så det känns bara fel och dumt att ens skicka ett hej. Jag har inget att vinna på kontakt så jag kommer inte ha det men är jag för känslokall?

Hur gör ni med ex? Håller ni kontakten?
 
Min ex fru undviker jag som pesten men har man barn tillsammans så måste det finnas en viss konversation mellan.
Andra ex har jag ingen kontakt med än att vi rör oss i lite samma kretsar. hoppas att det inte stör.
Senaste exet eller inte exet har jag ett ohälsosamt förhållande med som jag inte vill men borde bryta med.
 
Nu har jag inga ex men huruvida jag skulle behålla kontakt med dem eller inte skulle bero helt på hur jag känner i övrigt och hur vi funkar ihop utanför ramarna av ett kärleksförhållande. Så om du mest känner blä för senaste exet så ser jag ingen anledning att höra av dig till honom igen, speciellt inte när du redan har det jobbigt. Då är det mest ett självskadebeteende att söka kontakt med människor som inte får en att må bra. Jag är tyvärr proffs på att göra just det, så det är nog tur att jag aldrig blir intresserad av något annat än platoniska relationer...
 
Några ja. Två av dem tom mycket god kontakt. En av dom ser jag som min bästa vän.
En gjorde mitt liv till ett helvete, en är avliden och någon är liksom bara glömd och borta.
 
1330736016578_6611742.png


Har ett ex jag hade önskat jag kunna ha civiliserat kontakt med. Vi va ihop i 6 år, men han ville inte göra slut och därav kan vi inte ha kontakt. (han försökte bli ihop igen i 6 månader efteråt, fast det verkligen va slut) Vi hade väldigt bra förhållande med släkt med, så känns så konstigt ibland att man har förlorat dom på köpet.
Mitt senaste ex hatar jag mer än något annat, fruktansvärt äcklig person.

Så nej ingen kontakt.
 
Nej.
Ex 1 har hört av sig någon gång och jag har svarat, men tycker innerligt innerligt illa om personen som orsakat mycket skada så där vill jag inte ha kontakt och vill absolut inte träffa på.
Ex 2 är jag vän med på facebook men vi pratar inte. Skiljdes åt som "vänner" (inget stort drama utan gled bara isär) så där gör det inget om han skulle höra av sig eller om vi skulle krocka på stan, men det är ingen aktiv kontakt.
 
Jag har inget behov av att hålla kontakten när det tagit slut, men har generellt inget emot det. Varit vännner två ex något år efter vi brutit, men sällan känt att det ger mig särskilt mycket på sikt. Ett ex vill jag dock inte ha kontakt med, även om han vill(e) eftersom det var ett destruktivt förhållande.
 
Har funderat på en sak nu sen jag gjorde slut med pojkvännen.

Jag har fortfarande bra kontakt och varma känsloförlamat min första kärlek som jag träffade för hela 20 år sedan och han kommer nog alltid ha en särskild plats i mitt hjärta. Finns ingen som kan mäta sig med honom. Och en underbar vän.

Ex nummer två har hade jag sporadisk kontakt med tills han började hör av sig till mig varje gång han hade problem och gjorde det bakom ryggen på dom dåvarande partnerna och det kändes inte rätt så jag har blockat honom. Och tråkigt för mig att lyssna på allt hans gnäll.

Ex nummer tre hatar jag starkt och innerligt, han försökte ta kontakt första månaderna efter uppbrottet men nu har vi kommit till stadiet att vi kan mötas ensamma i parken eller i princip krocka utan att någon av oss beter oss som om vi känner varandra trots att vi umgicks i omkring 3 år, först vänner sen förhållande. Vi är grannar och i början var jag livrädd hela, hela tiden eftersom uppbrottet var så himla tragiskt. Får fortfarande hjärtklappning så fort jag ser honom och när jag går runt hörnet vilket jag gör ofta eftersom han bor runt hörnet.

Och nu då, ex fyra där allt var ganska intensivt i 5 månader men vi hann gå igenom typ alla faser under dom månaderna. Jag gjorde slut med honom på nyårsafton och han svarade i princip direkt och vi förde en kort konversation. Sen har vi inte hörts, vi bor på helt olika ställen i stan så risken att stöta på honom är liten. Jag hoppas vi i så fall kan prata civiliserat. Men är det normalt att helt kapa banden på några minuter och sen aldrig höras av fast man varit så nära? Jag har liksom inget jag vill säga honom. Jag kan sakna honom men ser ingen mening med att bygga en vänskap med honom för vi är för olika. Så det känns bara fel och dumt att ens skicka ett hej. Jag har inget att vinna på kontakt så jag kommer inte ha det men är jag för känslokall?

Hur gör ni med ex? Håller ni kontakten?
Om du inte vill ha kontakt så ha inte det, det är väl knappast känslokallt. Jag har i princip ingen kontakt med något av mina ex för jag vill inte. Reason good enough.
 
Jag har ingen kontakt med något av mina ex och vill inte ha det heller. Alla mina ex har jag lämnat av en anledning och det har varit bäst för alla inblandade att bryta kontakten helt. Mitt första ex betedde sig som ett as när vi separerade och allt var väldigt infekterat och jobbigt, det är inget jag vill bli påmind om genom att ha kontakt med honom. Ex nr 2 var egentligen ett rätt odramatiskt uppbrott men vi har inget gemensamt och det finns ingen poäng med att ha någon kontakt.
 
Jag har bra kontakt med alla mina väsentliga ex, tre stycken, och jag skulle kalla alla tre för mer eller mindre nära vänner. Även bra kontakt med ex-bonusbarn. Vi har gemensamma intressen, gemensamma vänner och har bevisligen trivts väldigt bra tillsammans. Sedan spelar det säkert in att alla uppbrott varit civiliserade och sansade, utan särskilt sur eller traumatisk eftersmak.
 
Skönt, inte bara jag som inte orkar ha kontakten. Men tror som @Invicta säger att det är olika i olika relationer, som kärlek nummer 1, där vill jag ha kvar en god och fin vänskap och vi hade många fina år.

Alla gångerna innan den senaste har det tagit slut har det varit i kretsar där vi inte kunde låta bli att träffas. Med den senaste nu så har vi så lite gemensamt att jag nog inte behöver ha någon kontakt för att få vardagen att fungera.
 
Ingen kontakt alls förutom högst sporadiskt med barnens far. Är inte ovän med någon heller. Det vi hade var liksom kärleksförhållande. När det rann ut behövde vi inte umgås.
 
Nej, ingen kontakt och ser inget behov heller. Har nog bara nått enstaka ex som ser mig som djävulens avkomma, men övriga har jag inga problem med. Ser dock ingen anledning till att återuppta kontakt med någon av dem. Min vardag fungerar utmärkt utan dom.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: Crossline
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 050
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 235
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp