"Kontakta för pris"

Vet inte riktigt vad du menar med att göra fel. Jag har tidigare skrivit att jag får dom köparna jag vill ha till mina hästar. Om ngn som inte förstår inte kontaktar mig igen är inget jag hänger upp mig på. Bra hästar säljs alltid.
Du har rätt i din sista mening. Visst är det så!

Jag förstår att många dyrare hästar inte ens behöver annonseras, eftersom de som köper dessa har kontakter och resurser att skaffa sig den typ av häst de vill.

När jag skrev "fel", så menar jag att någon som inte är så insatt, kanske ser din häst och tänker att den stammen skulle jag kunna tänka mig.

Kanske tror man då at den kostar ungefär samma som andra med ungefärlig samma stam?

Men har du inte skrivit ut priset, så får man väl höra sig för...

Jag vill inte skapa dålig stämning här på forumet, så vi behöver inte resonera om vad som är rätt eller fel. Du har din inställning, och själv hade jag inte vågat låta bli att svara.

Men jag har å andra sidan inte kontakter så att jag typ säljer häst utan att ens annonsera.

Jag är öht inte i den professionella världen, så kanske är det därför jag verkar lite frågande.
 
Det handlar inte om ngn inte krets för min del utan jag svarade på om mina dyrare hästar. Vet inte vilka icke inbjudna du syftar på men dom flesta som köper lite dyrare hästar tävlar och vet således vad dessa hästarna kostar.
Annonserar du ut dina hästar på tex hästnet då? Får man fråga om det rör sig om hästar över eller under 300?
Enligt min erfarenhet så är det inte lönt att annonsera dyra hästar öht utan dom säljes inom kundkretsen (där det ofta redan finns köpare på vänt när det gäller en höst som faktiskt är värd sitt pris). Där pratar vi hästar över 500 och dom kunderna har ofta pengar till mer än så...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp