"Kontakta för pris"

Milene

Trådstartare
Kikar lite efter ny häst, men blir så uppless på att så många skriver "Kontakta för pris". Varför i hela världen skriver man inte ut det pris man vill ha för hästen? Finns ett antal jag skulle kunna tänka mig att titta på där inte priset finns med, men eftersom det finns ett stort antal där priset står utskrivet så prioriterar jag ju dom istället.
Måste ju vara jobbigt för säljaren också om de får x antal telefonsamtal/mail med prisförfrågningar..?

Synpunkter, åsikter, erfarenheter?
 
Jag inbillar mig att dessa hästar är dyra(värda eller rejält överpris).
Man måste få orimligt många förfrågningar om priset, samma med utrustning(där är dock mycket mindre summor än för hästar men samma princip).
Skriv ut pris så man vet om man råd med drömhästen eller inte! :)
 
Många gånger tror jag att man inte vill att vem som helst ska få veta vad den kostar.
Jag sålde för ett tag sedan en i högre prisklass. Skrev ut priset för att jag kunde sålla redan där så man inte blev överöst med intressenter som inte hade rätt budget.
 
Det finns ju ett normalspann för det mesta, frågan är ju om det ligger i övre eller undre skiktet. T ex en hyfsat trevlig storhäst med lite stam, lite utbildad (ej högre klasser), kan ju skilja 50 000 åt vardera hållet vilket innebär en skillnad på 100 000 :crazy:
 
Jag tycker att det är grymt frustrerande. En uppfödare som jag gärna velat köpa häst av gör så när hen lägger upp hästar till salu på Facebook, och för mig är det helt omöjligt att gissa priset. Jag vet inte om de är värda 70tkr eller 200tkr, liksom - rasen är inte billig men jag gissar att det också skiljer sig en hel del beroende på färg, stam osv. (Jag hade kunnat fråga, självklart. Men jag vill inte fråga om priset när det inte är läge för mig att köpa häst ändå. Om jag frågar så ska jag vara seriöst intresserad om jag har råd, känner jag.)


Gäller det begagnade sadlar och annat, blir jag bara irriterad och skrollar vidare. Säg vad du vill ha för prylen, för tusan. Särskilt som många verkar vilja ha nära nypris för sin sadel, vilket jag inte är intresserad av om det inte är något väldigt unikt. Jag är inte intresserad av att sitta och skicka femtioelva pm för att få veta priset på prylar.
 
Kikar lite efter ny häst, men blir så uppless på att så många skriver "Kontakta för pris". Varför i hela världen skriver man inte ut det pris man vill ha för hästen? Finns ett antal jag skulle kunna tänka mig att titta på där inte priset finns med, men eftersom det finns ett stort antal där priset står utskrivet så prioriterar jag ju dom istället.
Måste ju vara jobbigt för säljaren också om de får x antal telefonsamtal/mail med prisförfrågningar..?

Synpunkter, åsikter, erfarenheter?
När jag har hittat sådana annonser och är intresserad så messar jag bara och skriver "pris?" Jag har börjat skippa trevligheterna faktiskt när det gäller sådana annonser. Det som är löjligt är att en hel del blivit irriterade och skrivit att dom "vill sälja till rätt person som inte tänker på priset i första hand". Liksom...jag har ju begränsat med pengar, jag måste veta priset oavsett hur intresserad jag än är..
 
När jag har hittat sådana annonser och är intresserad så messar jag bara och skriver "pris?" Jag har börjat skippa trevligheterna faktiskt när det gäller sådana annonser. Det som är löjligt är att en hel del blivit irriterade och skrivit att dom "vill sälja till rätt person som inte tänker på priset i första hand". Liksom...jag har ju begränsat med pengar, jag måste veta priset oavsett hur intresserad jag än är..
De kanske borde säga ”jag vill sälja till någon med obegränsad budget”😆
 
Vet inte vilket som är värst; att de saknar förmåga att prissätta sin vara eller att de tar sig rätten att slösa min tid. Vilket som, så missar de mig som kund. Alla kort på bordet direkt, så går det snabbare för mig att hitta det jag söker. Inget pris - inget svar.

Brukar få höra att jag är drömkunden. Vet vad jag söker, vilken info jag behöver och bestämmer mig snabbt.
 
Kan vara något bakomliggande som säljaren inte vill skriva i annonsen. tex utläkt skada, svårfångad i hagen.. Det kanske man vill ta direkt med intresserad köpare
 
Kan vara något bakomliggande som säljaren inte vill skriva i annonsen. tex utläkt skada, svårfångad i hagen.. Det kanske man vill ta direkt med intresserad köpare

Det jag tycker är svårt då är att jag vet ju inte om jag är intresserad. Priset spelar ju stor roll för om jag ska kontakta säljaren för mer info om hästen eller inte. Ingen idé att intressera sig (och slösa med säljarens tid) om den ligger säg 50-100" över budget.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 686
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp