kontakter?

T

tirnanog

Någon som vet hur man kan hitta jobb inom galoppen? Inte bara stallskötarjobb alltså utan även ridträning o.s.v. som även leder till tävling.

Jag har bara kontakter inom travet och undrar just hur det är med galoppen. Hur stor är den egentligen? Tävlas det galopp på vanliga travbanor eller finns det spec. banor endast för galopp?

Galopp är ju mer intressant än trav tycker jag, men inte alls lika välkänt verkar det som.

tackar för allt!
 
Galoppen är mkt mindre i Sverige än t.ex travet, det rids bara på två banor året runt, Jägersro (som ligger vid travbanan) och Täby, sedan har Göteborgs galopp sex tävlingsdagar om året, Blommeröd ett par dagar och Strömsholm en dag.
Om du vill börja jobba med galopp men inte har erfarenhet får du nog börja från grunden som vanlig hästskötare och arbeta dig upp, det tar tid innan muskler och ork är som den ska för att orka rida t.ex snabbjobb ;)
 
Ok, det var intressant att veta.

Jag är inte helt nybörjare, jo, inom galopp, men har ridit western/reining under flera år och även jobbat på andra ställen utomlands och ridit runt 8 hästar om dagen. Så muskler och ork finns det, men antagligen har dom en helt annan ridteknik.

Dom kanske bara vill ha in folk till att träna hästar som tränat galoppörer tidigare???

Det är synd att det inte är så stort i varje fall.... konstigt egentligen, jag tycker det är mycket mer spännande än trav!

Tack för ditt svar!
 
Ok, det var intressant att veta.

Jag är inte helt nybörjare, jo, inom galopp, men har ridit western/reining under flera år och även jobbat på andra ställen utomlands och ridit runt 8 hästar om dagen. Så muskler och ork finns det, men antagligen har dom en helt annan ridteknik.

Dom kanske bara vill ha in folk till att träna hästar som tränat galoppörer tidigare???

Det är synd att det inte är så stort i varje fall.... konstigt egentligen, jag tycker det är mycket mer spännande än trav!

Tack för ditt svar!

vill berätta att jag kom till amatörtränare efter det att jag ridit på ridskola i 7 år. det är helt annorlunda muskler som blir "utsatta" :D. det tar ett tag att träna upp, men det är värt det - det är jättekul!

(och självklart är galopp mycket mer spännande än trav! ;))
 
Nee! Trav e också jätte spännande!!! :mad: :D
Fast... Galopp e snäppet mer spännande :bow:
 

Liknande trådar

Utrustning Nu när det är kallt ute hade jag behövt något varmare på fötterna när jag rider än mina vanliga jodphurs. Jag har sedan tidigare ett par...
Svar
13
· Visningar
841
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 121
Senast: Sasse
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har aldrig själv gjort någon tråd på denna hemsida utan endast använt den som hjälp. Så detta kanske går åt skogen. Nu...
2
Svar
20
· Visningar
2 553
Senast: Smulu
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp