kontakter?

T

tirnanog

Någon som vet hur man kan hitta jobb inom galoppen? Inte bara stallskötarjobb alltså utan även ridträning o.s.v. som även leder till tävling.

Jag har bara kontakter inom travet och undrar just hur det är med galoppen. Hur stor är den egentligen? Tävlas det galopp på vanliga travbanor eller finns det spec. banor endast för galopp?

Galopp är ju mer intressant än trav tycker jag, men inte alls lika välkänt verkar det som.

tackar för allt!
 
Galoppen är mkt mindre i Sverige än t.ex travet, det rids bara på två banor året runt, Jägersro (som ligger vid travbanan) och Täby, sedan har Göteborgs galopp sex tävlingsdagar om året, Blommeröd ett par dagar och Strömsholm en dag.
Om du vill börja jobba med galopp men inte har erfarenhet får du nog börja från grunden som vanlig hästskötare och arbeta dig upp, det tar tid innan muskler och ork är som den ska för att orka rida t.ex snabbjobb ;)
 
Ok, det var intressant att veta.

Jag är inte helt nybörjare, jo, inom galopp, men har ridit western/reining under flera år och även jobbat på andra ställen utomlands och ridit runt 8 hästar om dagen. Så muskler och ork finns det, men antagligen har dom en helt annan ridteknik.

Dom kanske bara vill ha in folk till att träna hästar som tränat galoppörer tidigare???

Det är synd att det inte är så stort i varje fall.... konstigt egentligen, jag tycker det är mycket mer spännande än trav!

Tack för ditt svar!
 
Ok, det var intressant att veta.

Jag är inte helt nybörjare, jo, inom galopp, men har ridit western/reining under flera år och även jobbat på andra ställen utomlands och ridit runt 8 hästar om dagen. Så muskler och ork finns det, men antagligen har dom en helt annan ridteknik.

Dom kanske bara vill ha in folk till att träna hästar som tränat galoppörer tidigare???

Det är synd att det inte är så stort i varje fall.... konstigt egentligen, jag tycker det är mycket mer spännande än trav!

Tack för ditt svar!