Kontinental- eller ramsäng?

Det är verkligen inte lätt att lyckas känna efter när man provligger sängarna i butiken. Och jag tror mer på för hård än för mjuk, om jag måste välja nåt av det.

Jag köpte en kontinantalsäng från PASS of Sweden och jag valde ena sidan medium och andra sidan fast. Jag sover på medium och tyckte den var hård i början en nu tycker jag den är hur bra om helst. De mjuknar ju efter nån månad. Så det är nog inte bra att köpa en för mjuk som sedan blir Ännu mjukare...
 
Fast jag hade tänkt vänta råkade jag köpa en säng idag. 😜
Set blev en Miami kontinentalsäng från Mio. Leveranstiden på den är dock några veckor, så det blir först framåt årsskiftet jag får den.
 
Vi valde ramsäng när vi köpte ny, vi prövade flera kontinental sängar men ingen kändes riktigt bra, oavsett prisklass ;-) Vi har en hel stor bäddmadrass i vår säng nu. Vi blev dessutom avråda från att köpa en kontinental säng då den troligtvis skulle ha kortare livslängd.
 
Vi har en kontinentalsäng från Carpe Diem med mjuk resp medium madrass. Den var helt otroligt skön i affären, men efter två år fick vi reklamera plymån eftersom det blivit två stora gropar i den. Fick en ny plymå och nu har det gått tre år till och den här har blivit precis lika gropig.

Inte helt nöjd med den alltså...
 
Har en kontinental från mio, modell roma tror jag, säkert en av de billigare, typ 7-8' inkl stoppad gavel. Men ack, sover sååå skönt i den! Har en 160 bredd, vilket innebär 2 madrasser så jag vänder och snurrar på dem var sjätte månad ungefär för att den inte ska säcka i mitten. Kommer aldrig återgå till ramsäng. Min gamla sultanmadrass har jag att tacka för mycket ryggont, näver agän.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 431
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
789
  • Artikel
Dagbok Jag trivs med mitt boende. Inget snack om den saken. Här har jag frihet att odla som jag vill. Ja, jag hade kanske önskat att jag bodde...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: cewe
·
Hundhälsa Då hundarnas vanliga foder gått upp hiskeligt i pris så ser jag mig om efter ett alternativ. Mina önskemål är: - svenska råvaror om...
2
Svar
20
· Visningar
2 322
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp