Kontorsstol och skrivbord

strawberrysylt

Trådstartare
Hej alla!

Jag har pluggat mycket tidigare och vet egentligen inte varför jag inte skaffat nån tidigare, men.... 🤷‍♀️
Nu tänkte jag iallafall att jag kanske skulle göra slag i saken och skaffa mig en ordentlig kontorsstol och fixa en ergonomisk plugg-vrå hemma!

Så; vad har ni för kontorsstol? Och skrivbord också?! Jag har en liten vrå där jag ev kunnat få plats med ett yttepytteskrivbord... så gärna tips på sånt om nån har :) kanske nån vägghängd variant med hylla ovanför? Hmm.
Eller är ett vanligt bättre? Ev ett vanligt litet bord (mitt matbord är för högt tyvärr, eller finns det jäääättehöjbara kontorsstolar? Till barbord?)
 
Senast ändrad:
Hej alla!

Jag har pluggat mycket tidigare och vet egentligen inte varför jag inte skaffat nån tidigare, men.... 🤷‍♀️
Nu tänkte jag iallafall att jag kanske skulle göra slag i saken och skaffa mig en ordentlig kontorsstol och fixa en ergonomisk plugg-vrå hemma!

Så; vad har ni för kontorsstol? Och skrivbord också?! Jag har en liten vrå där jag ev kunnat få plats med ett yttepytteskrivbord... så gärna tips på sånt om nån har :) kanske nån vägghängd variant med hylla ovanför? Hmm.
Eller är ett vanligt bättre? Ev ett vanligt litet bord (mitt matbord är för högt tyvärr, eller finns det jäääättehöjbara kontorsstolar? Till barbord?)
Jag har en Aeron-stol. Älskar den. Det enda som är bättre för mig att sitta på är en pilatesboll.

Det borde vara enkelt att platsbygga ett skrivbord som passar din vrå. Själv har jag inga hyllor ovanför skrivbordet - har två skärmar och vill ha lite ”visuell luft” runt arbetsytan men det finns ju massor av smarta lösningar för hemmakontor på liten yta. Kan ju bli hur mysigt och praktiskt som helst!
 
Då jag jobbar hemma sen pandemin startade har jag fått klämma in ett litet kontor i mitt vardagsrum. Jag har Långfjäll kontorsstol från Ikea och Skrivbordet Volly från Mio ( jag har det med hylla på men ser nu att det finns ett ännu mindre utan hylla)
 
Jag har en stol från Kinnarps, fick den av en kompis när han inte längre hade plats för den. Har inga problem att sitta hela dagar i den
 
Hej alla!

Jag har pluggat mycket tidigare och vet egentligen inte varför jag inte skaffat nån tidigare, men.... 🤷‍♀️
Nu tänkte jag iallafall att jag kanske skulle göra slag i saken och skaffa mig en ordentlig kontorsstol och fixa en ergonomisk plugg-vrå hemma!

Så; vad har ni för kontorsstol? Och skrivbord också?! Jag har en liten vrå där jag ev kunnat få plats med ett yttepytteskrivbord... så gärna tips på sånt om nån har :) kanske nån vägghängd variant med hylla ovanför? Hmm.
Eller är ett vanligt bättre? Ev ett vanligt litet bord (mitt matbord är för högt tyvärr, eller finns det jäääättehöjbara kontorsstolar? Till barbord?)

Stolen min ar IKEAs Jarvfjallet - inte varldens snyggaste, men eregonomi fick ga forst och det jobbet gor den bra. Hade egentligen velat ha hattefjall, men den fanns inte i lager nar jag behovde bestalla!
Mitt skrivbord ar ett linnmon bordsskiva, med fyra justerbara ben (Olov). Jag ar hyfsat lang (176cm) och vill ofta ha bordet lite hogre an standardhojd, men kande inte for att projsa for ett hoj och stallbart skrivbord.
Gallande skrivbordet sa vet jag inte vad for yta du har att jobba med, men min rekommendation ar att inte ha ett for smalt bord! Jag har en skarm, ett skrivboard och vill kunna vilaunderarmen pa skrivbordet, och da behover jag 75cm djup. Hade ett mindre bord tidigare med enbart 60cm djup, och det kanndes alldeles for litet, alldeles oavsett bordets bredd!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 949
Senast: Dandylinn
·
Ridning Efter att ha sålt min unghäst då jag inte hade tiden han behövde (han ville gå 6-7 dagar i veckan...),så sitter jag nu här några veckor...
Svar
15
· Visningar
1 670
Senast: kryddelydd
·
Övr. Hund Jag och min sambo har länge pratat om att skaffa en hundvalp och nu har båda våra liv gjort det möjligt. Det lär inte ske förrän till...
Svar
11
· Visningar
1 955
Senast: Aningsfull
·
Övr. Barn Ja, jag har gått och blivit otroligt barnsjuk. Har väl visserligen fått såna "slängar" tidigare, men då har de gått över när hormontåget...
Svar
14
· Visningar
1 972
Senast: Cyllene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp