Kontrollavgift parkering

Kirre

Trådstartare
Häromdagen hade jag fått en notis på min bil ifrån min hyresvärd om att min bil stod på förhyrd parkering och att jag därmed skulle få en kontrollavgift skickad till mig.
Saken är att marken utanför hyreshuset ägs av kommunen. Det finns ingen skyltning vare sig vid infart till aktuellt område i stort och ingen skyltning in på det lilla område utanför huset specifikt. Det finns inga parkeringsmarkeringar någonstans och har aldrig gjort och ytan det handlar om har använts som parkering i alla tider.

Nu har jag mailat lantmäteriet och kommunen för att se om det på något sätt kan vara så att hyresvärden har rätt att bota på mark de inte äger och ffa inte är skyltad som vare sig förhyrd eller med parkeringsrestriktioner, annat än att man inte får blockera då men det är inte aktuellt.

Någon som kan något kring sånt här och kan hinna före myndigheterna med svar eller vägledning?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 412
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp