vildgalopp
Trådstartare
Närvarade på en tävling tidigare i våras för både ponny och storhäst där ett par av klasserna sponsrades av en skönhetsklinik som gör fillers och andra estetiska ingrepp. Hederspriserna bestod dock inte i presentkort på behandling utan kläder och hästutrustning med deras logga. Personligen tycker jag det är rätt magstarkt att ponnytjejer i tonåren genom sportslig prestation och utan medgivande ska göras till reklampelare för denna typ av av verksamhet, som ju går ut på att profitera på kvinnors osäkerhet kring sina kroppar. Även om de inte använder priserna hemma, läggs det ju ut fina bilder och filmer på dem från prisutdelningen för att tack sponsorn. Samtidigt antar jag att någon medvetet dragit gränsen vid att det just skulle delas ut reklamprylar och inte presentkort på behandling.
Fick mig att fundera vad vi lånar ut oss till just kring hederspriser och sponsring. Har ni mottagit priser som känts fel, och varför? Har ni avstått från en tävling pga vilka som sponsrar?
Och arrangörer, har ni tackat nej till någon sponsor pga tveksamhet kring deras verksamhet?
Fick mig att fundera vad vi lånar ut oss till just kring hederspriser och sponsring. Har ni mottagit priser som känts fel, och varför? Har ni avstått från en tävling pga vilka som sponsrar?
Och arrangörer, har ni tackat nej till någon sponsor pga tveksamhet kring deras verksamhet?