Bukefalos 28 år!

Konvalecent stall

C

Colleen

Vad ingår i ett konvalecent stall?
Vad måste jag kunna?
Behövs det någon utbildning, ovh vad i så fall.
Jag har möjlighet att hyra ett stall med 28 boxplatser, vad skulle ni ha gjort?
 
Jag har konvalecentstall för travare så det är ju inte riktigt samma sak...jag skulle TRO att det är svårt med ridhästar, för inom travet kan man istort sett bara jobba med dom stora tränarna, de mindre tränarna som inte har kö på sina stallplatser behåller sina konvalecenter själv

Jag började för snart 9 år sen med EN och samma tränare, då har jag varit aktiv inom travet sen 1972 och "Kände" alla redan och har bildat mig ett namn...hör dig för och gör en marknadsundersökning...fast rent spontant så låter det väldigt svårt om du skulle kunna fylla upp ett stall på 28 boxar med konvalecenter...men det kanske går

Du måste kunna häst ordentligt då det kommer ALLA sorters hästar, hingstar , ston, valacker, snälla, rädda, aggressiva och framför allt laddade hästar som kanske har en boxvila på flera månader innan dom skall ut och röras på...Jag tränar ju upp dom till en viss nivå innan dom går tillbaka till tränaren, det förmodar jag att du också skall göra, skritta igång dom iallafall

Det är väldigt mycket jobb med konvalecenterna, men det är väldigt givande och man lär sig mycket , om både skador, anatomi och om hur många olika individer hästar är....finns ingen som är den andra lik

Nu vet jag ju inte hur och OM det finns stall för just ridhästar(alltså proffisionella) och hur man gör med ridhästar i konvalecens...jag har fått nåt erbjudande om nån ridhäst nångång men har tyvärr tackat nej, då det ofta är frågan om "problemhäst" så att ägaren inte klarar av den själv...annars verkar det som dom behåller hästarne hemma istället..

Skulle även tro att det blir "dyrt" för ridfolket att lämna bort hästen..då de flesta inte är företagare och kan dra momsen...själv måste du ju söka f skatt sedel.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 147
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 109
Senast: Sorgsen
·
Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 994
Senast: __sofia__
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 809
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp