Köpa travhäst för ridning.

FadeAway

Trådstartare
Om man vill köpa en travare för ridning men helst inte vill ha en som någon redan ridit in utan hellre vill ha en att utbilda själv.
Hur går det till? Var hittar man dem? På hastnet finns en och annan och facebook finns det lite grupper men då är det antingen ridna eller tävlande travare. Jag söker ju snarare en som har potential att bli en trevlig ridhäst men vill utbilda den själv.
Jag har ingen panik efter att köpa häst men skulle gärna hålla span efter något intressant.
 
Har du någon travtränare i närheten så kan man ju alltid höra med dem om de har någon häst som de tänker inte trivs med travet eller som på annat vis är färdigtävlad eller kanske känner de någon som har en sådan häst :)
Sen tror jag att många travare faktiskt är ridna vid någon tidpunkt i sin karriär då många rider hästarna som en del av en varierad träning 🙂
 
Har du någon travtränare i närheten så kan man ju alltid höra med dem om de har någon häst som de tänker inte trivs med travet eller som på annat vis är färdigtävlad eller kanske känner de någon som har en sådan häst :)
Sen tror jag att många travare faktiskt är ridna vid någon tidpunkt i sin karriär då många rider hästarna som en del av en varierad träning 🙂

Ja det finns några travtränare här men eftersom jag tänker vara rätt kräsen så hade jag gärna velat se på annonser utan att förbinda mig till något. Jag förstår att jag inte gör det genom att bara höra av mig men ändå.
Jag har inget problem att hästen skulle vara riden så sett. Men själva utbildningen vill jag gärna göra själv.
 
Ja det finns några travtränare här men eftersom jag tänker vara rätt kräsen så hade jag gärna velat se på annonser utan att förbinda mig till något. Jag förstår att jag inte gör det genom att bara höra av mig men ändå.
Jag har inget problem att hästen skulle vara riden så sett. Men själva utbildningen vill jag gärna göra själv.
Finns en Facebook grupp för pensionerade travhästar där brukar det finns både varm- och kallblod som inte längre får eller är lönt att ha kvar på travbanan.
Annonser kan annars vara svårt för många drar sig för att annonsera ut sin hästar och föredrar att göra det genom kontakter.
 
Håller med Diremone. Ta kontakt direkt med travtränarna. Det är så enormt mycket hästar som aldrig går ut på annons för att man hellre vill prova att sälja via kontakter först.

Eller gå med i Travgruppen med 20000+ medlemmar på FB och lägg ut en "annons". Då når du ut till en stor del av alla aktiva i landet.
 
Säger som de flesta andra våga ring runt till tränarna. De sitter ofta på fina guldkorn som säljes direkt från stallen till tjejer och killar som vill ha ridhästar
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 674
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 243
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 864
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp