Kopia på Mark Todd transportskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rosie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 2 470
R

Rosie

finns det? Var inne på ryttarfikets hästbutik, tror att den hette kusen, och dom hade transportskydd som liknade dom jag stog och klämde på nere på Euromässan i helgen.
Är det någon som vet hur det ligger till eller om det finns likvärdiga M.T. någon annanstans till bättre pris???

MVH Rosie-prisjägaren :devil:

Sv: Kopia på Mark Todd transportskydd

Är det verkligen ingen som har den minsta susning om detta?? Tipsa mig iaf om skydd som är lika bra som M.T. men billigare, för det borde väl finnas :confused:

Rosie-som blir besviken när det står 0 i svarskolummnen :cry:

Om det är såna med 3-4 stora/breda kardborreband, så har iaf börjes haft en kopia. Kolla katalogen om de finns där, eller var det bara i affären de hade såna. fanns typ i blå o svart eller nåt.

Det finns "kopior" eller liknande skydd lite överallt.

Ex.
7101.jpg

BÖRJES

HS7601_ptn.jpg

Event

SPROTORHORSEBOOTS6.jpg

Shires
610451.jpg

Hööks

Vilka proffsiga svar jag fick, genast mycket gladare :) :bump:
Ja dom bilderna var ju onekligen lika M.T. och dom har ju skoningen i nederkant som jag tycker är bra. Men har ni testat dom, är dom lika stabila och tåliga som orginalet?? någon som är lika ekonomisk (=snål) som jag??

MVH Rosie som inte tycker om att "köpa grisen i säcken" :crazy:

mm ja har de från hööks å de e helt okej...kanske lite sladdrigare än originalet.....

jag har de från Börjes och dom är jättebra! Dom är förstärkta på insidan, men har man en häst som trampar runt extemt mkt så är det ju bra att även ha förstärkning på utsidan.

Jag vet inte hur de är, men jag kan tänka mig att de från Event och Shires är bra!
Har sett många täcken av båda märkena, som hållt i flera år - är det samma kvalité på transportskydden som de har på täckena så lär de defintivt vara bra!!

Ok nu börjar jag få klämm på det här,alltså Hööks är sladdriga mao inget för mig, Börjes, Event och Shires var stabila. Då blir det att kolla pris på dessa. Risken finns väl att jag var dumsnål när jag tvekade på att köpa M.T. på Euromässan i helgen, 750:-, men jag hade liksom inte planerat något transportskyddsköp. Underligt att jag kan vara redo för det en vecka senare :o

Förresten, Shire är väl ett nytt märke eller är det något som jag har missat? var säljs det?

MVH Rosie

Senast ändrad av en moderator:

jag har dom från Event och är jättenöjd med dom!
de är inte alls sladdriga eller så!

Jag har de från Event och de är också jättebra. Ha haft dem länge och de har hållt bra. Nu har min häst lyckats ha i sönder ett bakskydd, men det var inte direkt skyddens fel. Så jag rekommenderar dem.

Shires är inte ett nytt märke. De säljer bland annat täcken också, som är mkt populära. Säljs på EKO-butiker, till bra pris.

Pris på de jag visade bild på är:
Hööks - 629 kr
Börjes - 365 kr
Shires - (hittade för 476 kr på internet, men skulle gissa att de kostar minst hundra kronor mindre på EKO, så cirka 350-400 kr kanske)
Event - 430 kr

Tack alla för att ni delar med er av era erfarenheter och synpunkter! :bow:

Det får nog bli Shires eller Event. Börjes kommer ju avgifter på om jag skall beställa och har jag otur så måste jag skicka tillbaka och byta storlek, då kan man ju hålla sig för skratt :crazy:
Skall kolla på Granngården och ridsportbutiken om dom har Event annars får jag väl fnatta iväg till Borås och köpa Shires och hoppas att dom passar när jag kommer hem!

Jag hoppas att alla Bukeläsare kan slita sig ifrån datan och ge sig ut och rida eller något annat i den fina vårsolen. Vi här på den västra sidan av Sverige har iaf strålande vårväder.

MVH Rosie

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Tratt och vattenskål

Hästrelaterat

Tillbaka