Kopparbett i lopp?

E

Eem

Får man ha sånt här D-bett med kopparrullar och starta med?
Jag tror pållen gillar det bättre än vanliga travbettet.

MVH Eem
 
så här står det om bett på travsport.se


Travhäst skall alltid köras betslad i tävling, vid träning på tävlingsbana och tävlingsbanas innerplan.

Bettet skall vara väl anpassat till munnens storlek och dess diameter skall vara minst 9 mm vid anläggningsytan mot lanerna. Bettets mundelar skall vara släta och formen rund eller oval. Skarpkantade bett är inte tillåtna. Vid delat bett skall delarna vara symmetriska. Påverkan/förändring av originalbett är ej tillåtet

Bettets mundelar får bestå av maximalt tre delar.

Effektförstärkning/hävstång är tillåten i bettets längdriktning med maximalt 80 mm. Hävstångseffekt är ENDAST tillåten i bettets längdriktning. Bett med rörlig hävstång är tillåtet.

vet inte om det var till ngn hjälp...
 
ett sånt där som man kan köpa i travshoper där kopparrullarna typ "är en del" av det vanliga bettet (alltså inte sticker ut) är jag ganska säker på att man får tävla med. Har för mig att vi hade en häst som startade med det...
 

Liknande trådar

  • Låst
IT & mobiler För en tid sedan fick jag veta att reels var det man skulle lägga upp på instagram för att de var populära. Så jag har lagt upp reels...
13 14 15
Svar
288
· Visningar
13 825
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Jag har ett vanligt banklån och en nära nog fullt utnytttjad kontokredit på banken, där båda har rätt pissig ränta, för att tala...
Svar
3
· Visningar
513
Senast: Inte_Ung
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 530
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp