Bukefalos 25 år!

Kopparbett i lopp?

E

Eem

Får man ha sånt här D-bett med kopparrullar och starta med?
Jag tror pållen gillar det bättre än vanliga travbettet.

MVH Eem

så här står det om bett på travsport.se

Travhäst skall alltid köras betslad i tävling, vid träning på tävlingsbana och tävlingsbanas innerplan.

Bettet skall vara väl anpassat till munnens storlek och dess diameter skall vara minst 9 mm vid anläggningsytan mot lanerna. Bettets mundelar skall vara släta och formen rund eller oval. Skarpkantade bett är inte tillåtna. Vid delat bett skall delarna vara symmetriska. Påverkan/förändring av originalbett är ej tillåtet

Bettets mundelar får bestå av maximalt tre delar.

Effektförstärkning/hävstång är tillåten i bettets längdriktning med maximalt 80 mm. Hävstångseffekt är ENDAST tillåten i bettets längdriktning. Bett med rörlig hävstång är tillåtet.

vet inte om det var till ngn hjälp...

L

Lindi

ett sånt där som man kan köpa i travshoper där kopparrullarna typ "är en del" av det vanliga bettet (alltså inte sticker ut) är jag ganska säker på att man får tävla med. Har för mig att vi hade en häst som startade med det...

Liknande trådar

Hundträning Hej! :D Finns det några kunniga inom drag här? Jag har cyklat med min hund Åke en gång och det var super kul! Har dock lite frågor...
Svar
6
· Visningar
575
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 922
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
365
  • Artikel
Dagbok Frågan har väl ställts om och om igen men nu står jag här och ber kloka buke om råd, om någon orkar läsa. Haft en mindre sund relation...
2
Svar
28
· Visningar
2 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Böjsena av hos hund
  • Valp/Unghund - klarar 'otroligt' lite (eller?)

Hästrelaterat

• Skoning
  • Medryttartråden

Omröstningar