Koppla dv-kamera till dator

pigleton

Trådstartare
Någon som kan någonting om sådana här saker, har en Samsung dv-kamera som jag försöker koppla in via en USB-port, har hittat drivrutiner via nätet och installerat men ändå får jag inte det att funka utan hela tiden anges okänd enhet?

Någon som har tips eller erfarenheter på området?
 
Sv: Koppla dv-kamera till dator

Så har nu även hittat firewire-kabeln men inte heller det funkar, hjälp!!
 
Sv: Koppla dv-kamera till dator

Nja överföra via FireWire är inte så lätt som att överföra bilder mellan digitalkamera och datorn.

Du måste ha ett videoredigeringsprogram som hämtar filmerna från kameran typ windows movie maker
 
Sv: Koppla dv-kamera till dator

Ett sånt fanns det i burken, Pan nåt hette det (sitter vid annan burk nu) men inte heller via det fick vi igång det hela. Satt i flera timmar och testade massa olika saker, det borde ju liksom gå...
 
Sv: Koppla dv-kamera till dator

mm lite svårt eftersom det är lite olika per fabrikat

Vanligaste är att man starta kameran och kopplar in FireWire och den frågar vad den ska öppna och man väljer ett program och sedan så styr man kameran med det programmet
 
Sv: Koppla dv-kamera till dator

ok, men här hittar den inte ens enheten... har mailat supporten och ska lägga ner lite energi på det i veckan, det ska ju gå *s*
 

Liknande trådar

IT & mobiler Både mobil, surfplatta och chromecast säger "Ansluten utan internet" hemma hos mig, plattan fungerar ändå (trots att jag inte har något...
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Fideli
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 850
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp