Koppla in elagregat och jordning?

L

Lethal

Köpte ett elagregat och det står att det ska kopplas in med ett spett i jorden.
Det står att det måste vara 1 meter ned i backen, men det går ju inte den här årstiden?
Hur noga är det med jordningen? Duger det med en halvmeter?
Och vilken typ av järnspett kan man använda? :confused:
 
Det är svårt med jordningen på vintern :crazy: du ska försöka komma ned under tjälen med spettet, men som sagt var är det ju inte så lätt. Det finns speciella voltmetrar du kan köpa, inte så dyr ca 200 kr, finns på Hööks och Odal. Ett bra hjälpmedel att ha för att kolla strömmen i staketet.

Sedan kan det vara en idé med flera spett (jag har fyra)
 
Jordningen är mycket viktig. Du skall ha ett enmetersspett/joule. Så om aggregatet är på 3 Joule skall du ha tre stycken jordspett.
Dålig jordning=tappad kapacitet på aggregatet.

//Jocke
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 009
Hemmet Vi har en inmurad Keddy insats som har suttit här sedan vi köpte huset. Vi har aldrig varit riktigt nöjda med den. Förmodligen för att...
8 9 10
Svar
181
· Visningar
8 446
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Någon som kan tipsa om en bra app för väckning, eller väckarklocka eller klockradio. Snooze ska vara reglerbart ned till 3 eller 5...
Svar
5
· Visningar
231
Senast: Badger
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 909
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp