Köpstopp - nån som vill vara med?

Effektivaste metoden för att hålla mitt köpstopp är att titta på lönekontot... :cry:

Hade mer räkningar än lön, och har varit tvugen att ta från reserven. Plus att plåtfirman kommer att montera nockstegen och ställningen som sotaren krävde att jag skulle skaffa. 4,5 papp att betala nästa månad. Tolv dagar till lön och jag har bara några få hundra kvar på kontot - efter att jag fört över ett par tusenlappar dit.

Jag försöker verkligen inventera mitt hem för att se vad jag de facto äger. Hittar kläder jag glömt att jag har, och prylar som jag också glömt.

Får försök hålla mig så jag inte köper vin.... Vin är livsnödvändigt men en ynka flaska tar en betydande del av tillgängligt kapital just nu. :meh:
 
Jag tar tillbaka det jag skrev häromdagen, nu börjar köpsuget komma krypande. :crazy:
Dagens utmaning: mail från Åhléns om 25% rabatt på valfri vara. Jag tänker så det knakar om det finns nåt jag behöver som kan vara värt att passa på. Tveksamt, men bra sugen är jag!
När jag känner så börjar jag numera fundera på vad det är jag känner dvs vill jag shoppa något bara för att få shoppa? Om det inte ens är för att det är en vara jag vill ha? Vad handlar det om då?
 
När jag känner så börjar jag numera fundera på vad det är jag känner dvs vill jag shoppa något bara för att få shoppa? Om det inte ens är för att det är en vara jag vill ha? Vad handlar det om då?
Om jag är trött/arg/ledsen blir jag shoppingsugen. Eller om någon säljer något till ett riktigt bra pris... Fast jag egentligen inte behöver det. :cautious: ska iväg och titta på några jackor ikväll, bryter mest troligt shoppingförbudet. Men har sålt en vagn för 700kr så jag går inte back i alla fall. Men ändå ett misslyckande!
 
Jag tar tillbaka det jag skrev häromdagen, nu börjar köpsuget komma krypande. :crazy:
Dagens utmaning: mail från Åhléns om 25% rabatt på valfri vara. Jag tänker så det knakar om det finns nåt jag behöver som kan vara värt att passa på. Tveksamt, men bra sugen är jag!
För tre månader sedan hade jag med 99% sannolikhet slagit till på ett sånt erbjudande. Jag hade bläddrat igenom hela hemsortimentet på jakt efter något fint. Idag gick jag in och kollade barnskosortimentet bara för att konstatera att vinterskorna jag vill köpa till dottern var slut, och sen stängde jag fliken. Seger! Just idag i alla fall...
 
@tigerflicka Såna mail är livsfarliga!
Jag får erbjudanden från tyg.se om fri frakt, 10 % rabatt, 40 kr rabatt mm.. Jag har tyg, sluta fresta mig!

Jag får massor från vistaprint.
Fast där ska jag lägga in en beställning senare, på väggalmanacka (som jag skrev att jag får köpa...) till mig själv och som födelsedagspresent till syrran, och muggar som julklappar.
Så det är inte bara dumt att få reklam om kampanjer/extrapriser för sådant som är planerade inköp.

Får massor gällande garner också, och börjar tröttna på att få de reklam-mailen för de är så många.
Dock mest bara irriterande så de reklam-mailen gör mig faktiskt inte shoppingsugen.
Jag har lyckats låta bli att köpa onödigheter, faktiskt, sedan tråden startade.
Köpte en "onödig" godispåse för en vecka sedan; var på hästtävling och hade tänkt köpa en macka eller liknande, men det hade de ingen så det blev en påse zoo. Ångrade mig bittert eftersom jag fick tandvärk av att ha bitit lite för hårt på en lite för hård godisapa. Inte kul alls.
Somliga straffas omedelbart, liksom.
Å andra sidan inte köpt godis därefter.
Ska åka och handla lite mat på väg hem idag: extrapris på eko-bananer, och så behöver jag en liter fil eller två, och en paket leverpastej. Får hålla mig hårt i handen då, för att inte ta med mig lite godis.
 
Effektivaste metoden för att hålla mitt köpstopp är att titta på lönekontot... :cry:

Hade mer räkningar än lön, och har varit tvugen att ta från reserven. Plus att plåtfirman kommer att montera nockstegen och ställningen som sotaren krävde att jag skulle skaffa. 4,5 papp att betala nästa månad. Tolv dagar till lön och jag har bara några få hundra kvar på kontot - efter att jag fört över ett par tusenlappar dit.

Jag försöker verkligen inventera mitt hem för att se vad jag de facto äger. Hittar kläder jag glömt att jag har, och prylar som jag också glömt.

Får försök hålla mig så jag inte köper vin.... Vin är livsnödvändigt men en ynka flaska tar en betydande del av tillgängligt kapital just nu. :meh:

eller ogilla...
 
Jag har beställt städgrejer. Det borde vara godkänt men det känns som ett nederlag :rofl:
Jag har köpt dammsugarpåsar idag. Kändes inte som ett villhöver-köp. :laugh:
Däremot råkade jag köpa en kavaj idag... :o Till mitt försvar hade jag ingen och länge velat ha. Och den kostade bara 299kr. Men ändå.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 648
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 102
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 902
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 268
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp