Köpt ny pickis!

Pilot

Trådstartare
Vad bara måste man ha i bilen?
Olika för olika säsonger?

Det första som ska införskaffas är en aux- sladd och en extra lång laddsladd.
Kommer flytta över kniv och reflexväst.
9175974805534.jpg


Bilen kommer nog självfyllas på både spån och hö relativt fort och utsidan kommer dekoreras med lera och grus. :cautious:
Är inne på att köpa lite extra tvättpoletter så man kan svänga inom biltvätten och spolas av det värsta med jämna mellanrum.
 
Min bil är min handväska, det säger väl egentligen allt:D jag vet dock vad jag har där; 3 par solbrillor, läppbalsam, visselpipor, våtservetter, alkogel, plasthandskar, kniv, tygkasse, tamponger, lite hundprylar i en låda, fönsterskrapa. (Och såklart sånt man ”måste” ha, bogserlina, varningstriangel etc).
 
Jag har väldigt lite i min bil nuförtiden. Så skönt att hålla efter och att det aldrig blir stökigt!
Har våtservetter, borste för snöperioden och sån skrapa till rutorna. En liten låda med städsaker också.
Och ja just det, solglasögon!
 
Jag har alltid med en bag i bilen med filtar, vatten, diverse snacks, lite verktyg, bransläckare, första hjälpen, kartbok, ficklampa, hjälpstart osv ifall jag skulle bli stående någonstans eller annat otrevligt. Har haft användning av det mesta någon gång så det är inte direkt aktuellt att plocka ur grejerna men hatar att ha saker löst som ligger och skramlar runt.
Sen har jag såklart de vanliga vardagssakerna som laddsladd till telefonen, solglasögon, isskrapa, borste, "plastpeng" till kundvagn, solglasögon och tork/glasputsservetter.
 
Jag använder också bilen som handväska, då vet man att man får med sig allt. :o
Det svåra är när man kör hö och vatten i bilen, man får bös överallt, nu hoppas jag slippa det i.o.m. flaket. :love:

@Crossline filt var bra idé, har du en vanlig fleecefilt? Hade själv gärna haft en med "glatt" baksida för att slippa att allt fastnar.
@lady_vip @Angel Ni två låter som mig.. jag har allt och lite till i bilen, vanligtvis, plus ombyte och regnkläder. Spade, yxa, hundsaker, extra grimma och grimskaft, foderhinkar och vattendunkar. Men en del kan ju ligga på flaket nu som sagt.

Men hur förvarar ni allt? Bag eller plastback?
@MiniLi
 
Jag använder också bilen som handväska, då vet man att man får med sig allt. :o
Det svåra är när man kör hö och vatten i bilen, man får bös överallt, nu hoppas jag slippa det i.o.m. flaket. :love:

@Crossline filt var bra idé, har du en vanlig fleecefilt? Hade själv gärna haft en med "glatt" baksida för att slippa att allt fastnar.
@lady_vip @Angel Ni två låter som mig.. jag har allt och lite till i bilen, vanligtvis, plus ombyte och regnkläder. Spade, yxa, hundsaker, extra grimma och grimskaft, foderhinkar och vattendunkar. Men en del kan ju ligga på flaket nu som sagt.

Men hur förvarar ni allt? Bag eller plastback?
@MiniLi
Nu har ju jag väldigt lite saker i bilen, men jag har en liten plastlåda i bagageutrymmet :)
 
Förutom sånt man måste ha i bilen så har jag solglasögon, pennor, våtservetter, lite mynt, babyleksaker, gummistövlar, extra jacka, filtar, några linor, en tygkasse, en cd skiva, mobilladdare, en morakniv och några plastpåsar.
 
@AraSlei det var smart med cykelkorg!
Det blir nog en sådan (ska ha en hundbur i baksätet) och en eller två Hinza väskor.
 
Min bil är min handväska, det säger väl egentligen allt:D jag vet dock vad jag har där; 3 par solbrillor, läppbalsam, visselpipor, våtservetter, alkogel, plasthandskar, kniv, tygkasse, tamponger, lite hundprylar i en låda, fönsterskrapa. (Och såklart sånt man ”måste” ha, bogserlina, varningstriangel etc).
...ficklampa, värmeljus och tändare, grimskaft, lastband, anteckningsmaterial och pennor, grova handskar, handsåg, paraply, engångsregnkläder
 
Jag har laddsladd, solglasögon, hårsnoddar, putsservetter till bilen, våtservetter, en filt, isskrapa, kartbok, en sådan där "hammare" man kan knacka rutan med + bältes-skärare, spännband. Ett par extrakläder ifall bilen går sönder och man blir ståendes nånstans. Ridskor.

Och givetvis reflexväst, förbandsväska och annat viktigt som hör bilen till.
 
Jag har också "allt" i bilen. Men det jag aktivt försöker ha är lite kontanter typ 100 kr. En vattenflaska och nåt att äta på till de där tillfällena man hamnar i bilkö/avstängd väg. Värktabletter. Extra kläder och en filt. Reflexvästar. Sen såklart auxsladd, laddsladd till mobilen, tuggummi och läppcerat.

Tror det är allt.
 
Något som enligt mig bör finnas (men då är jag också uppvuxen och präglad av en fader som hade allt möjligt i bilen) är en riktigt snöskyffel. Finns inget som frambringar mer skratt än när det snöar i Stockholm och man ser folk förtvivlat försöka skotta ut bilen med en leksaksskyffel. Ja, det snöade visst... I år igen... :D
 
@AraSlei det var smart med cykelkorg!
Det blir nog en sådan (ska ha en hundbur i baksätet) och en eller två Hinza väskor.

Det är smidigt med en sådan med krokar och handtag, för då kan man lätt ha den med sig samtidigt som den håller sig på plats om namn hänger den på buren :)
Jag har några olika storlekar, inköpta på biltema.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp