Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

abc

Trådstartare
Förlorar kornkross näringen om det står länge
efter att det blivit krossat ?
Hur snabbt bör man förbruka det ?

H

Hästen

Håller ngt längre på vintern upp till 3 veckor, sommaren när det är varmt kortare tid, dvs max 1,5- 2 veckor.
Jag hade kornkross ett tag till min förra häst, men räknade ut en ny fungerande foderstat till slut eftersom
jag hela tiden fick slänga det jag köpte (på Granngården).
Kornet blev gammalt eftersom han inte åt så mkt.

Kan man pressa själv är det ju bra, underlättar det ju betydligt.

//
:)

Har också funderat på detta eftersom jag är den enda i stallet som vill fodra med korn...En säck räcker en månad till min bäbis, så det hinner ju i så fall bli gammalt. Om man köper korn på säck är det ju krossat redan, och dom säckarna lär ju finnas hos handlaren i mer än två-tre veckor. Nån som vet när sådant korn krossas?

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6479 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästvård Min ena valack går i en hage ihop med två andra pojkar. Dom är småbarn under 6 år alla tre och leker rätt hårdhänt, men aldrig på ett...
Svar
9
· Visningar
256
Mat Nu behöver jag hjälp. Vi har svårt att komma överens här hemma om hur köttfärssås egentligen ska tillagas och vilka ingredienser som ska...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
4 223
Hemmet Imorgon kommer nya badkaret (spännande :nailbiting: :D ) !! Ska bli underbart att kunna sträcka ut sig i ett lite längre badkar, MEN då...
Svar
13
· Visningar
560
Däggdjur Köpte en hamster igår från djuraffären, ca 6v är hon. Detta är min tredje men första i vuxenålder så länge sen. Därför frågar jag nu för...
Svar
10
· Visningar
988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vädertråd
  • Vad gör vi CXXXII
  • Vaccinerade mot Covid-19

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar