abc

Trådstartare
Förlorar kornkross näringen om det står länge
efter att det blivit krossat ?
Hur snabbt bör man förbruka det ?

H

Hästen

Håller ngt längre på vintern upp till 3 veckor, sommaren när det är varmt kortare tid, dvs max 1,5- 2 veckor.
Jag hade kornkross ett tag till min förra häst, men räknade ut en ny fungerande foderstat till slut eftersom
jag hela tiden fick slänga det jag köpte (på Granngården).
Kornet blev gammalt eftersom han inte åt så mkt.

Kan man pressa själv är det ju bra, underlättar det ju betydligt.

//
:)

Har också funderat på detta eftersom jag är den enda i stallet som vill fodra med korn...En säck räcker en månad till min bäbis, så det hinner ju i så fall bli gammalt. Om man köper korn på säck är det ju krossat redan, och dom säckarna lär ju finnas hos handlaren i mer än två-tre veckor. Nån som vet när sådant korn krossas?

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 814
Senast: Enya
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
11
· Visningar
913
Skola & Jobb Står i valet och kvalet, byta fackförbund eller inte? Är just nu med i SEKO, men har sen en tid halva tjänsten som chef. SEKO är ju de...
Svar
5
· Visningar
390
Senast: Texaz
·
Tjatter Vi ska bila ner från Göteborg till en kompis som bor i Eslöv i sommar, tänkte bo några nätter på hotell i Hgb men vad får vi inte missa...
2
Svar
21
· Visningar
944
Senast: Hippocampus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar