Bukefalos 28 år!

korrar på vift

gadriel

Trådstartare
nu har både Harry och Emma fått vara ute lös i ett par rum, buren är ju i minsta laget så de får vara lösa några timmar om dagen var och en för sig än så länge.

Harry utövar sin favoritsysselsättning...att äta :D (ja han får inte nötter nu på ett tag, han är ltie väl tjock)

harry.jpg



Söt Harry

harry3.jpg


Lilla näpna Emma, ja hon äter också, är mest då man får chansen att knäppa bild, de få sekunder dom är stilla:

emma.jpg


Emmas favorit är jordnöt (Harry är mer svag för hasselnötter):

emma2.jpg



Oh no!

emma1.jpg



Close up! :D

emma4.jpg
 
Sv: korrar på vift

Går det att få dom riktigt tama eller är det mest "titta på" djur....


Extremt söta är dom ju! Jag har alltid varit svag för ekorrar i alla former.

/KT
 
Sv: korrar på vift

Det borde vara förbjudet att ha så söta djur..... :mad:


:love: :love: :love:

Ja fy vad kriminell jag är :p Man kan inte annat än bli kär i dom. Emma har redan kommit på att man kan springa runt uppe på gardinstången, klättra i alla växter, upp på alla möbler och klättra på mig och mina fötter (och jag som är så sjukt kittlig :crazy::D )
 
Sv: korrar på vift

Går det att få dom riktigt tama eller är det mest "titta på" djur....


Extremt söta är dom ju! Jag har alltid varit svag för ekorrar i alla former.

/KT

Båda kommer fram och ta mat ur våra händer och klättrar på mig och bryr sig inte om att man rör på sig runt dom osv. Men de blir nog inte så tama så att man kan hålla i dom eller direkt kela med dom. Men det passar mig bra, jag gillar att sitta och betrakta och bara vara med djuren, har inte tillräckligt tålamod att sitta och klappa i flera timmar.
 
Sv: korrar på vift

Jepp :D
Jag kan säga som så att jag flyttade hemifrån för lite drygt ett år sen nu, och jag hade inga snäckor med mig ;)
 
Sv: korrar på vift

såna sötnosar de är :love:
kräver de mycket skötsel? :angel:

Nä det tycker jag nog inte. Men däremot MYCKET plats! Jordbruksverket säger 2 kvadrat och 2 m högt men jag tycker det är för litet och de flesta förespråkar att man ha dom i en utomhusvoljär med skydd för väder och vind. De är ju från sibirien och mår nog bättre av kyla än värme. Dessutom vill dom gå i ide på vintern och de har oftast svårt för det när dom bor inomhus.

Ska man ha två bör man ha dom i olika burar, de kräver stora revir. Mina kommer vara ihop i utevoljären sen som är 3*2 m och 2 m hög men helt säkert är det inte att det kommer funka, får kolla hur det går, annars får jag dela av den.
 
Sv: korrar på vift

Okej. Men måste man ha två? Kan de inte leva ensamma? Jag tänker att man kanske inte alltid har plats för att göra bur(ar) till två korrar..
 
Sv: korrar på vift

Okej. Men måste man ha två? Kan de inte leva ensamma? Jag tänker att man kanske inte alltid har plats för att göra bur(ar) till två korrar..

De lever ju inte tajt i naturen så de flesta brukar förespråka att man bara har en. Anledningen att jag köpte två är för att jag vill ha lite ungar efter dom.
Mina ger nog varandra lite stimulans men nu när jag släppt ihop dom idag och igår utanför buren så bryr dom sig faktiskt inte om varandra, varken bråk eller gos. Viktigaste är nog att man ger dom en stimulerande miljö och bra med plats att fara runt på och med möjligheter att klättra och springa av sig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Viktor är som bekant 8½ månad, och en väldigt trygg, självsäker och nu i samband med könsmognaden - kaxig sak. Han har så länge jag...
Svar
2
· Visningar
1 529

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp