Korsning tax/golden retriever?

Pazuzu

Trådstartare
Jag läste i lokaltidningen om en kvinna som hade en sådan korsning, tyvärr utan bild.:( Därför måste jag fråga om någon här har en bild på en sådan, för i mitt huvud ser det ut som en hund med ett mycket lustigt utseende.:D

Och hur i hela friden kommer en sådan till? Är det som bland hästar att den stora kan lägga sig ner så att den mindre av dem kommer åt så att säga?
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

Här i grannskapet har vi strävhårig tax/schäfer, ingen vacker syn:crazy:. Tiken var schäfer. Hunden är i storlek som en drever (fast längre rygg), schäfer svans, svart sadel, häng öron och strävhår. Den hunden skulle behöva mycket fysisk/psykisk stimulans (är ca 2-3år), men får en promenad på ca 100m, 3 ggr/dag. Ja, jag har pratat x antal gånger med matte om hundhållning, men icke. Men efter sista gången så slipper hunden sitta ute och skälla/frysa, utan vara inne när det är kallt. En liten seger:).
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

Och hur i hela friden kommer en sådan till? Är det som bland hästar att den stora kan lägga sig ner så att den mindre av dem kommer åt så att säga?

Vill de så hittar de alltid på lösningar... finns ju stolar/stenar/whatever att stå på också och lite allt möjligt.
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

Jag har sett en tax/labrador korsning. Såg ut precis som en labrador med avkapade ben :D
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

jag har träffat en tax/stövarekorsning. den såg ut som en tax, fast större. mycket söt!
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

Du menar en sådan?
1622.jpg

1617.jpg

1611.jpg

1614.jpg


KÄLLA: NYHUSPOTTEN

sandy_full.jpg

KÄLLA http://www.mississaugahumanesociety.com/
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Korsning tax/golden retriever?

*KL*

Jag har sett en blandning mellan Basset Hound / Labrador......såg ut som en labrador med bassetens långa öron och korta ben.
 
Sv: Korsning tax/golden retriever?

HÄR finns det alla möjliga och omöjliga slags blandraser :grin:

Vad sägs som en doodleman pincher tex? haha
DoodlemanPinscher000_0944KenaRed.JPG
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 399
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 544
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
838
Senast: Unafraid
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp