Kort eller lång päls? När börjar det synas??

B

**BORTTAGEN**

Undrar bara när det börjar synas om katten blir lång eller korthårig. Tiger har ju sin bebispäls kvar, men nu har det börjat växa ut päls som är bra mycket längre. Han ser ut som ett litet piggsvin ungefär :D. Mycket sötare än ett sånt förstås. Den nya pälsen är ca 1,5 cm längre än bebispälsen. Vad tror ni? Brukar det synas tidigare eller? Han är ca 7-9 veckor nu. Sötast i världen förstås :love:
 
Jo, det brukar sysnas ganska tidigt om de får läng päls eller inte. Lättast är förstås om man har en annan kattunge att jämföra med...
 
På vissa semilånghårsraser kan det dröja ett bra tag innan den långa pälsen börjar synas. Ofta kan man vid tidig ålder se på svansen om katten kommer bli långhårig eller inte.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 052
Senast: inverterad
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 700
Senast: Hedinn
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
2 930
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
19 840
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp