Kort westernsadel

M

mannis

Finns det någon westernsadel som är extremt kort :confused:?
Jag tycker de flesta ligger på ca 60 cm.
Någom som har tips.
M vH Mannis
 
Hej
Jag hade en från H**ks hemma, arabian light. Men den var alldeles förlång :crazy:.
M vH
 
Måste det vara just western? Montsegur och Hector är ju också bladsadlar... och de finns i superkorta för våra små islänningar...
 
Jag vet inte riktigt om jag skulle bilda min uppfattning på westernsadlar helt från Hööks ;)

Tyvärr kan jag inte ge dig något specifikt tips, jag rider engelskt, men vet att vissa westernvänner just letat efter "arabian"-modeller för att få dem kortare. Kan ju hända även de är för långa, och då är du nog nere på måttsytt.

Ponnyvarianter, finns det? Eller blir sätet för litet då? *spånar*
 
Hej.
Jag är ju inne på "din" sadel men är lite rädd för att den blir för lång, jag funderar på högtryck på diddidynan. Den var ju inte så lång.
Har du tagit kort på dina isisar med S-T sadlen så jag kan se hur lång den är på en isis.
M vH Mannis
 
Har inte hunnit knäppa kort på den ännu, tror jag hinner imorrn.. den ser lika lång ut som en vanlig islandssadel tycker jag..
 

Liknande trådar

Utrustning Har ni tips på tävlingskavaj som passar till långa smala ungdomar? Ca 160 cm lång men väldigt nätt i kroppen så de flesta kavajer vi...
Svar
3
· Visningar
565
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har ett islandssto som behöver tryckavlastande gjord. Den vi har nu är 40 cm och är för lång. Den funkar hjälpligt, men hästen är...
Svar
6
· Visningar
522
Senast: smedsussie
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
865
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 825
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp