Korta citat/ordspråk om mat?

aiquen

Trådstartare
Jag funderar på att ge bort en kockkniv med gravyr i present. Problemet är att jag inte vet vad jag vill gravera! Typ namnet på mottagaren ifråga skulle väl alltid funka, men det känns lite småtrist. Så jag funderar på om det finns något citat eller ordspråk om mat, som kanske skulle kunna passa. Eller - eftersom mottagaren älskar mat och matlagning (arbetar som kock) - passion.

Men - jag kan inga citat, så tips tas väldigt tacksamt emot! Även på helt andra förslag! :)
 
Har inget citat eller orspråk, men; Enligt gammal sed, eller kalla det skrock så ger man inte bort en kniv i present då den skär av vänskapen.
Nu är jag skeptiker men jag är ändå skrockfull så jag och magdalena ribbing skulle nog kräva ett mynt i utbyte vid överlämnande av paketet!
 
Tackar för era tips! Tar gärna emot fler. :)

Har inget citat eller orspråk, men; Enligt gammal sed, eller kalla det skrock så ger man inte bort en kniv i present då den skär av vänskapen.
Nu är jag skeptiker men jag är ändå skrockfull så jag och magdalena ribbing skulle nog kräva ett mynt i utbyte vid överlämnande av paketet!

Jag lovar att skicka med ett mynt med kniven. ;)
 
Har inget citat eller orspråk, men; Enligt gammal sed, eller kalla det skrock så ger man inte bort en kniv i present då den skär av vänskapen.
Nu är jag skeptiker men jag är ändå skrockfull så jag och magdalena ribbing skulle nog kräva ett mynt i utbyte vid överlämnande av paketet!

Äsch. Jag fick tre knivar för över tio år sen och vänskapen håller än.
 
När kärlek är kryddan tycker alla om maten

För mycket av det goda kan vara underbart

Äta bör man annars dör man

Jag älskar mat / I love food

Tasty

Cook with passion

Passion over perfection

Love to cook

--------

Angående att ge bort knivar var min mamma väldigt noga med att säga att jag bara fick låna knivarna, när jag fick min flytta-hemifrån-låda, av just den anledningen :)
 
Har inget citat eller orspråk, men; Enligt gammal sed, eller kalla det skrock så ger man inte bort en kniv i present då den skär av vänskapen.
Nu är jag skeptiker men jag är ändå skrockfull så jag och magdalena ribbing skulle nog kräva ett mynt i utbyte vid överlämnande av paketet!
Oohhh nooo! Jag som gav min sambo ett helt knivset i julklapp för två år sedan:eek: Visserligen mest jag som använder dem, så kanske kan se det som ett gemensamt inköp?:angel:
 
Oohhh nooo! Jag som gav min sambo ett helt knivset i julklapp för två år sedan:eek: Visserligen mest jag som använder dem, så kanske kan se det som ett gemensamt inköp?:angel:
Du kan ju alltid välja att se det som du har en oindriven skuld att inhämta. Möjligtvis kan sambon vara något undrande, men då refererar du bara till den här regeln. :D

Jag har fortfarande inga bra citat, bara den lite opassande "En kniv utan slida är som en pung utan gung" - använd inte den! :D
 

Liknande trådar

Mat Oförutsedda utgifter denna månad ger mig 7 kr om dagen för mat resten av april :o Ja, eller 30 kr i veckan då om man kan köpa något för...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 247
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp