Kortärmat på framridningen

Mirach

Trådstartare
Får man rida fram i kortärmad tävlingsskjorta? Eller måste man ha långärmad skjorta om man rider fram utan kavaj. Och sedan ta på kavajen innan man går till collectingring.
När ÖD tillåter tävling utan kavaj krävs det då att man har långärmad tävlingsskjorta? Vet inte hur vanligt det är att det lättas på kavajkravet i dressyr dock.
Tycker inte det var så tydligt i TR :)
 
Det borde vara okej, här rider i princip alla utom jag fram i kortärmat vid den här tiden på året och tar på kavajen inför collectingring. Eftersom jag rider med väst blir det bara krabbigt att ta av och på allt igen, så jag svettas ihjäl istället. Annars hade jag också gjort så.
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
16 853
Senast: fio
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
946
Senast: Miingla
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 675
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp