Korten på bordet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sedan en tid fått klart för mig att om/när jag flyttar kan jag ta jobbet med mig. Först trodde jag att det bara var prat, men blev sedan varse att det var information. Min chef vill helt enkelt inte bli av med mig och sätta någon annan på min stol. Jag har ju heller aldrig varit hemlig med att jag vill köpa ett eget hus (samt varför) och sannolikheten att det skulle bli i Stockholm är ju väldigt liten. Så det är ju vad hon har fått ta ställning till hemma på sin kammare.

Det är dock tveksamt om jag kan jobba kvar heltid då en del arbetsuppgifter kommer att försvinna om jag inte kan vara på plats. Jag tog upp den frågeställningen idag. En idé från hennes sida var då att höra efter hos någon av våra samarbetspartners om de behövde avlastning. Jag hyrs ju redan ut till vår största samarbetspartner, som gick på knäna innan jag tog över en del arbetsuppgifter.

Själv känner jag att det är inget som behöver pressas fram. Jag skulle klara mig ändå. Det är ju inte så att jag saknar idéer precis. Dels har jag plan B som jag slipat på ett tag om jag inte hade kunnat jobba kvar och den kan ju användas även om jag inte behöver skaffa mig ett helt nytt jobb på 100%. Sen har jag en del andra idéer som kan generera inkomster. Och om plan B och C skiter sig gör det inte så mycket. Om jag räknat rätt funkar det bra att bara ha 75% jobb också och jag tror att jag kan få lån även med den inkomsten.

Så nu har jag tittat på husannonser med lite större intresse och igår hittade jag ett hus som jag gick igång på. Den låg i Blekinge län. Visningen är på måndag. Det är en dag som inte funkar alls för mig eftersom jag jobbar då. Så jag ringde faktiskt till mäklaren idag för att höra om det gick att få en visning en annan mer lämplig dag. Jag fick inte tag i henne men via formuläret på hemsidan meddelade jag att jag vill bli kontaktad. Tyvärr misstänker jag att även hon ska ha långhelg och inte hinner se meddelandet före måndag.

Det kanske är dags att ta ett snack med banken? Frågan är väl lite vad jag ska ange för inkomst i en låneansökan. 75% av nuvarande inkomst kanske?

Nåväl, jag sitter inte på pottan och kan vänta.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
826
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 349
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 591
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp