KOs motsvarighet?

QuickStar

Trådstartare
Vem är Konsuments ombudsmannens motsvarighet när det gäller företag?
Allså vem ska man vända sig till?
Jag har råkat skriva på ett avtal om en annons (som vi inte skulle ha) och nu är det så att jag har inte fullmakt att skriva på just den typen av avtal så jag behöver veta om avtalet är giltigt eller ej?

någon som vet svaret på min fråga eller vet vart jag ska vända mig? :confused:
 
Någon "företags-ombudsman" finns mig veterligt inte. Däremot brukar det finnas branschorganisationer, typ "Blomsterhandlarnas Riksförbund" el dyl, som även erbjuder juridisk hjälp.

LIA
 
Ahh det har jag inte tänkt på men "våran" riks organisation har ju faktiskt en jurist.
Tack för tipset!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 848
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 926
Senast: nullo-modo
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 947
Senast: Cattis_E
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp