Kostnad för att hyra transport

Vackerpojkarna

Trådstartare
Hej!
Jag undrar vad ni brukar betala för att hyra hästtransporter?
Både vanlig hästtransport och bkortslastbil.
Vad har det kostat och vad har ingått/inte ingått i priset?
Tack för svar på förhand!
Mvh
 
Har egen så brukar inte hyra, men när vi hade en ersättningstransport när vår var på verkstad vet jag att den "egentligen" kostade 400 kr/dygn. Vad som ingår i det är väl själva transporten... Och att den varit försäkrad.
 
250 kr/dag brukar jag hyra transport för. Privatpersoner i min omgivning som hyr ut. Ingår då bara själva släpet.
 
Hyra från företag kostar det 500 kr. Finns bara ett företag som hyr ut vad jag vet här i närheten, inte som förr när var och varannan tapp hyrde ut.

Finns billigare och även i samma prisklasser på hygglo men där behövs det läggas på försäkringen på priset. Stora variationer på skick och vikter.

B-kortslastbil få och betydligt dyrare med över 1000 kr dygn plus mil.
 
Jag hyr ut släp via mitt företag. Tar 250 kr/dygn, 150 kr om man är borta max 4 timmar, 200 kr/dygn om det är mer än ett dygn i sträck, alla priser inkl moms. Släpet är godkänt för transporter på max 8 timmar, försäkrat för att användas i uthyrningsverksamhet, 2 år gammalt Cheval Liberté. Har ganska många återkommande kunder, släpet rullar totalt ca 1000 mil per år.
 
Jag hyr ut släp via mitt företag. Tar 250 kr/dygn, 150 kr om man är borta max 4 timmar, 200 kr/dygn om det är mer än ett dygn i sträck, alla priser inkl moms. Släpet är godkänt för transporter på max 8 timmar, försäkrat för att användas i uthyrningsverksamhet, 2 år gammalt Cheval Liberté. Har ganska många återkommande kunder, släpet rullar totalt ca 1000 mil per år.
Vad billigt!
Jag är van att betala 500 kr via företag.
 
Firman i stan: 700:-/dygn, 400:-/halvdag, 1500:-/helg (lite osäker på det sistnämnda, så hyrde jag nog aldrig..). Försäkring och självriskreducering ingår. En kunde återlämna fram till midnatt med hjälp av blipp till grinden efter stängning. Nya fina släp (Thule) som underhålls ordentligt.

Grannstallet (travstuteri) : 300:-/dygn (eller var det 350? Nej, tror 300:-..). Jag har kunnat hämta akut och det har sällan varit något problem - hyrde väldigt regelbundet när jag skodde häst på klinik + en del klinikbesök. Däremot var det punka en gång och väggen söndersparkad vid hjulhuset en gång, när jag skulle hämta släpet - då var jag inte så road ärligt talat. Så billigare och mycket närmre, men också lite sämre koll än firman.
(Nu har de köpt nytt släp och jag vet inte om priset gick upp då. Jag har inte häst fn så hyr det av förklarliga skäl inte längre.)
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
8 748
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan hej! jag undrar om det är värt att köpa hästtransport om man inte åker runt med hästen så mycket. det är ju inte gratis direkt om man...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 421
Senast: Marty
·
Ekonomi & Juridik Hej! Lite nyfiken på vad import kostnader idag inom EU ligger på ungefär. Funderar på att ta hem en häst från Tjeckien och är lite...
Svar
12
· Visningar
846
Hästmänniskan Hej! ni som något nyligen kört hem häst genom att låta en hästtransportör köra hem den åt er, vad har ni betalat? jag har kontaktat...
Svar
12
· Visningar
2 097
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp