Kostnad för CT

AgentCarter

Trådstartare
Min hund har en hälta som ortopeden inte kan hitta en orsak bakom, har hållit på i över ett halvår.
Försäkringsbolaget vill göra en CT (DT) eller magnetröntgen och jag skulle vilja veta på ett ungefär vad de brukar kosta? Finns det någon som har gjort en här trots veterinären trodde att det inte skulle hittas något av värde? (veterinären tror på något fel i nervtrådarna vilket jag också kan tänka mig då det går väldigt i skov)
Överväger att åka till en annan ortoped först och se om hen kan hitta något först, men ska ta kontakt med försäkringsbolaget först och höra hur de ställer sig till det.
 
Har för mig, med reservation för att det var många år sedan, att Blå Stjärnan tog runt 10.000 och då täckte Folksam 5.000, men eftersom hunden blev bättre och var symptomfri resten av livet gjordes det aldrig någon (misstänkt diskbråck).
 
Har gjort magnetröntgen på en hund (pga neurologiska problem - de hittade dock inget) för ca 5 år sedan, det kostade då 10000 och pga att hunden hade den mindre försäkringen (Folksam) så fick vi betala allting själv, annars hade de ersatt hälften.

För ungefär ett år sedan gjordes CT på min yngsta hunds knä, det kostade knappt 9000 och jag betalade ca. 1900 själv (då var vi redan inne i en självriskperiod så självrisken var redan betald, förs.bolag Agria).
 
Vet inte om priset är samma, men det skulle kosta 15000 att göra MR på rygg och nacke på katt. Anicura och Ultuna låg på samma pris. Det var ett år sen, så kan ju ha gått upp, åtminstone Anicura Albano har höjt sina priser efter det.
 
Vet inte om priset är samma, men det skulle kosta 15000 att göra MR på rygg och nacke på katt. Anicura och Ultuna låg på samma pris. Det var ett år sen, så kan ju ha gått upp, åtminstone Anicura Albano har höjt sina priser efter det.
Ja veterinären sa priser runt det och att lägga ut 7000 ur egen ficka när det antagligen bara kommer leda till att vi inte vet mer och hunden ändå ska avlivas känns inte så roligt.
 
Gjorde en magnetröntgen på en hund i vintras, det gick på försäkringen pga smärtutredning, så jag betalade självrisken. Själva röntgen gick på 13.000 om jag inte minns helt fel.
 
Ja veterinären sa priser runt det och att lägga ut 7000 ur egen ficka när det antagligen bara kommer leda till att vi inte vet mer och hunden ändå ska avlivas känns inte så roligt.

Förstår det. Moderna höjde sitt högsta försäkringstak till 90000 nu på katt, då ersätter dom 15000 för MR/CT. Men det är ju lite sent nu, även om det gäller hund också.
 
Förstår det. Moderna höjde sitt högsta försäkringstak till 90000 nu på katt, då ersätter dom 15000 för MR/CT. Men det är ju lite sent nu, även om det gäller hund också.
Ja, jag har nog 50000 som tak. Men måste säga att de har varit helt underbara att ha att göra med.
 
Ja, jag har nog 50000 som tak. Men måste säga att de har varit helt underbara att ha att göra med.

Jag är supernöjd med Moderna! Har haft 2 ganska utdragna och kostsamma grejer nu senaste året (på 2 olika katter) och de har ersatt snabbt och svarat snabbt på mail. Även kliniken den ena går på säger att dom hör mycket gott om Moderna.
Fick till och med höja försäkringen utan reservationer på dessa 2 under pågående skadeperiod.
 
Jag är supernöjd med Moderna! Har haft 2 ganska utdragna och kostsamma grejer nu senaste året (på 2 olika katter) och de har ersatt snabbt och svarat snabbt på mail. Även kliniken den ena går på säger att dom hör mycket gott om Moderna.
Fick till och med höja försäkringen utan reservationer på dessa 2 under pågående skadeperiod.
Här har de med varit otroligt snabba, har skickat in två gånger själv och direktreglerat en gång. Nästa hund kommer också ha moderna, speciellt sedan jaktgrejen med agria.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 197
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 613
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 074
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 025
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp