Kostnad för husvagn?

Narcissa

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en billig husvagn att ha när vi åker på hundutställningar. Vad kostar det om året ungefär? Funderar på att köpa en för Max 10000. :D
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Besiktning vartannat år och skatt. Det blir inte många hundralappar. Men så är ju min husvagn från 75 också och är inte så brutalt stor, kanske är det andra priser för andra husvagnar.
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Vår kostar inget. Den är från 60-talet och ingen skatt. Dock kanske svärfar betalar några kronor i trafikförsäkring?
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Detta låter ju bättre och bättre. Någon som vet hur mycket mer det kostar att köra över Öresundsbron med husvagn?
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Köpte min sista för 6000. Hade den i 4 år med 3 ungar och 2 vuxna i den. Inga problem att besikta heller.
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Vi kopte en husvagn, fast den ar ganska stor med Svenska matt matt, just for att ha vid hund tavlingar. Det ar super praktiskt, verkligen "home away from home" och bade billigare och mycket bekvamare an hotel.:D
 
Sv: Kostnad för husvagn?

750 kostar det med bil+hästsläp iallafall (enkel). Gissar att det är samma för husvagn. Satans dyrt!
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Om du inte har plats att parkera den hemma året runt så tillkommer ju också kostnader för det. Vill också ha en husvagn så småningom. Varje gång jag sover i en husvagn (vilket är ett lätt räknat antal gånger) så blir jag lycklig som ett barn och så går jag runt med ett stort leende när jag ser alla smarta lösningar för att skapa förvaring på små utrymmen ;). Och så är det så praktiskt när man kan åka på tävlingar och sova över där :)
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Maken och jag hyrde en husvagn 'way back when' och gav oss ut pa en tva veckors semester trip i Sverige med tre barn. Vi kom tillbaka efter en vecka och har nog aldrig varit sa nara skilsmassa. lol

Nu som tva vuxna har vi en vagn med en riktig sang som inte falls bort utan man kan lagga sig utan att behova plocka bort datorer och annat fran bordet ... jag tror det var hela skilnaden for mig. Man maste inte pussla sa mycket. Nu funderar jag pa att byta vagn nar vi far en till stor hund. En rottis kan sova i soffan, tva far inte plats.:p
 
Sv: Kostnad för husvagn?

Funderar på att köpa en för Max 10000. :D
Var så uppmärksam du kan när du tittar på husvagnar i den prisklassen, framför allt på allt som har med fuktskador att göra. Det mesta annat är jämförelsevis enkelt att åtgärda. Jag tror det är svårt att hitta en såpass billig vagn som är helt fri från fuktskador, men man vill ju inte dra på sig mer jobb än nödvändigt.

Vi köpte en 35 år gammal Polar 470 inkl rätt nytt fräscht förtält för 5000 kr förra vintern, just för att ha smidig övernattning på tävlingar och evenemang. I minusgrader är allt fuktigt hårt, och luktar ingenting... ;) Framåt våren visade det sig att vi fick riva och återuppbygga två av väggarna pga rätt mkt fukt, då passade vi dessutom på att riva ut all gasol, all vattenburen värme och all 12 V el. Långsofforna och dess bord åkte också ut, till förmån för en stadig permanent 140-säng med stuvutrymme under. Underbart. Dessutom slängde vi ut det befintliga pyttekylskåpet och byggde in ett litet vanligt 230 V kylskåp på 80-90 liter istället, med frysfack för drink-isen, och satte in en del 230 V belysning. Kylen räcker för gott om mat plus gott om öl. :) Värmekälla under särskilt kalla nätter är en modern tyst vanlig 230 V värmefläkt. Vagnen är nu optimerad för användning på campingplats/motsv med tillgång till elanslutning, dusch och toa. Inköp 5000 kr, tillkommande material inkl kylskåp och 140-madrass runt 5000-6000 kr, tidsåtgång svår att uppskatta men kanske 50-60 timmar. :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Fritid Jag, sambon, och hunden vill hyra en stuga på en camping i typ mellersta Sverige, tänk typ max 40 mil från Nyköping men inte i några...
2
Svar
25
· Visningar
938
Senast: ii-ssa
·
Fordon Vi kikar lite på husvagnar. Som förstagångsköpare så har vi många funderingar. Vi söker i prisklass som gör att vi hamnar på vagnar...
2
Svar
31
· Visningar
1 714
Senast: Rie
·
Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 747
Senast: Breaktown
·
Tjatter Har sett att det har blivit populärt igen. Funderar på att köpa en varsin till min väns barn och ge dem i present. Det finns många...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp