Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Ridhuset jag använder kostar 1500:-/år + medlemsavgift + att du måste hjälpa till på minst två tävlingar/år.
Halvår kostar 750:-
Enstaka gång 50:- för medlemmar,80:- icke medlemmar.
Det är ledigt för det mesta. (Någon kväll hopplektioner)
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

600 kr / halvår
1000 kr / helår
200 kr / månad
60 kr / gång

kostar det där jag rider och då har man tillgång till ridhus 18*38 m samt ridbana 20*60 m.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

När det var kvarka på min klubbs anläggning/ridskolan, så åkte vi till ett annat ridhus nån gång. Minns inte om det kostade 20 el 40 kr/gång, tror det var 20. Det var ett 20x40-ridhus, fint, och det var en mindre ridskola som ligger utanför ett mindre samhälle. Tror inte det var upptaget så mkt, förutom lektionerna då.

Anläggningskort på min klubbs anläggning kostar för enskild medlem 400 kr/år. För familj är det lite dyrare, men då kan ju å andra sidan hela familjen utnyttja anläggningen.
Där finns: 2 ridhus (20x40 resp 20x60), 2 utebanor på grus (30x60 resp 40x80), fina ridvägar, bra hindermaterial o man får stalla upp sin häst i nytt tävlingsstall (uteboxar) när man är där och även nån enstaka natt om man behöver.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Jisses vad billigt många har! *avis*

Jag betalar vad jag tycker är ett rimligt pris (för att vara i Göteborg) på 1800kr/halvår.
Vill man köpa månadsvis istället tror jag det kostar 500kr/mån, men jag är lite osäker.

Rider man för tränare på anläggningen men inte har ridhuskort kostar det 50kr/gång.

Då ingår ridhus samt tillgång till hindermaterial under de tider man får lov att hoppa. Ridhuset är bokat rätt ofta, men oftast får man lov att rida ändå om man inte är fler än två ryttare utöver den/de som tränar.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 763
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag eventuellt ska skaffa min första egna häst och har en fråga om stallplats och tänkte fråga er om vad ni anser om...
Svar
18
· Visningar
2 323
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: Zamira
·
Äldre Av ingen annan anledning än ren nyfikenhet, så vill jag fråga Buke vad ni tycker är en rimlig hyra för nedanstående objekt. Jag bor...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp