Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Medlemsavgift 150 kr/år
Manegehyra 50 kr/gång el.
500 kr för terminskort.

Då har man tillgång till ridhuset och två stora utebanor
med bra underlag.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Hos ett nybyggt, privat ridhus några mil ifrån Gävle kostar det 150 kr timmen att hyra det helt själv. Ridhuskort mm vet jag tyvärr inte vad det kostar.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Ridhuset ligger ca 1mil utanför stostan (örebro) det kostar 50:-/gång enstaka tillfällen för ridhus el. paddock.
1000:- /år enskild
1200:-/år familj
150:-/månad
eller 600:-/halvår... Om man är medlem i klubben, är man inte det blir det betydligt dyrare, helår blir 1600:- har jag för mig..
Det som ingår är ridhuset då, mäter mindre än 20*40, Stor hoppaddock säkert 60*80 2 st dressyrpaddocker en 20*40 en 20*60.
Jag vet inte om man kan boka ridhuset själv, men det är ju klubben som äger ridhuset och vi är bara privatryttare och inte så värst många medlemmar så man är oftast själv i ridhuset..

och i hel/halvårs/månad avg. ingår tillgång till terräng bana med EM-status. (när den är iordninggjord inför tävling)
Annars kostar det 150:- för enstaka tillfällen på terrängbanan...
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Betaler endast medlemsavgift (minns inte hur mycket det är just nu, några hundra). Tre ridhus (varav ett alltid med hinder framme), stor ute hoppbana, paddok ute, gräsbana (stor), körhinder (terräng) bl.a. vattenhinder där vi kan rida, skog med ridslinga rakt över vägen.

Krav att man ska tävla för klubben samt göra några arbetsdagar.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Ridhuset ligger inte i stan men inte heller på landet...i en liten by kan man säga. Enstaka gång kostar 50 kr per gång. 250 kr per termin per person eller 400 kr per termin per familj. Ridhuset är 20*40 m och det finns en stor paddock som man får använda med. Hopphinder får man använda om man är äldre än 18 eller om man har någon med sig som är 18 eller äldre.

Någon frågade om man som icke uppstallade har mindre rätt att rida i ridhuset.....det tycker jag absolut INTE! Min dotter och jag har inte heller hästarna uppstallade vid ridhusets stall (det är förresten ridskolans ridhus) men vi har aldrig märkt att de som står uppstallad där tycker att de har förtur. Klart de inte har!

Ridhuset är ofta upptagen i vår fall....ridskolans verksamhet har alltid förtur (självklart) + att det finns privat träningar. Ridhuset är garanterat ledig vardagar innan kl.15.00 fredag fm...lördag fm....söndag fm, kvällarna efter kl 21.00 Dessutom inga lektioner när skolarna har lov.

Glömde: man måste vara medlem i ridklubben...kostnad 100 kr eller 150 kr per år)

Jacky
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Maran skrev:
Tror att priserna du anger från ridskolan är rätt OK när det ingår såpass mycket.

Jag tycker priserna från ridskolan är HIMLA bra.

Man kan dessutom lösa 'säsongskort' dvs ett halvår mellan okt - mars istället för kalenderhalvår.

Men det är för långt för mig att åka till ridskolan, det blir för dyrt i resor (tyvärr). (Sen är det lite för mycket bokat och hårt utnyttjat när det inte är bokat för att lämpa sig riktigt bra för att åka till med unghäst, men det är ju inte ridskolans fel)

Så jag ska kolla upp vad nya ägarna till näst närmsta ridhuset (privat) här tar, men för att veta om den prisuppgiften är rimlig vill jag ju ha lite att jämföra med (mer än ridskolan då). FÖRR tog de 700 kr/månad för det ridhuset och DET tycker jag är för dyrt.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

kenneth skrev:
Vänd på frågeställningen och fråga er vad ni skulle ta betalt om ni hade byggt ett ridhus för runt miljonen som kostar flera tusen kronor i månaden och folk inte vill betala för att rida där. 50:- är en spott i havet när man räknar ut vad det kostar.

Fast såvitt jag vet har bara EN person 'gnällt' och det var där det kostade 100 kr/gång vilket personen tyckte var hutlöst.

De andra har bara talat om vad det kostar rakt upp och ner utan åsikter. Och min frågeställning var bara vad det kostar (för att ha något att jämföra med). Och att jag anser 700 kr/månad är hutlöst.

Men t ex ridskolans härs anläggningskort tycker jag är BILLIGT, och jag tycker 50 kr/gång är billigt med, däremot så vill jag ju kunna räkna på vad som blir mest ekonomiskt, betala per gång eller lösa ridhuskort, och då måste jag veta de olika priserna samt uppskatta hur ofta jag är där.

Men jag ser inte en gnälltråd om hur dyrt det är utan en informativ tråd om vad det kostar= (Vilket var vad jag ville ha, eftersom jag vill ha något att jämföra med när jag hör vad nya ägaren av privata ridhuset här tar. Jag har bara ridskolan att jmf med och de känns BILLIGA liksom.. vilket de enligt den här tråden kanske inte är, de ligger nog ganska normalt i pris verkar det som, men jag ser ju till vad JAG tycker det är värt och då framstår det fortfarande som BILLIGT. Men det ligger för långt bort för att vara rimligt för mig, och är för hårt uppbokat)
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

pinky skrev:
Kom det någon och ville vara i ridhuset var det bara att gå därifrån! Vi "utifrån" var i stort sett bara garanterade att få vara i ridhuset efter 11-tiden på kvällarna...
LYX! :D
Där jag stod i Södertälje så fick man överhuvudtaget inte vara på anläggningen så sent. *hade gärna önskat* ;)

/JES
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Hej Alexandra
KAn du pm a mig om vilka ridhus du använder så kanske jag kan tipsa dig om ett par andra?
JAg har ju bott i Vendel och känner till de flesta ställen.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Sputnik skrev:
Hej Alexandra
KAn du pm a mig om vilka ridhus du använder så kanske jag kan tipsa dig om ett par andra?
JAg har ju bott i Vendel och känner till de flesta ställen.

PM skickat =)
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Nybyggt ridhus 20 x 40 (privat) med mkt god tillgång till tider. Priserna gäller nyttjande av hela anläggningen, dvs även paddock, terrängbana, dressyrbana mm.

300 kr/månad
800 kr/halvår
1500 kr/år
50 kr/gång

Anläggningen har en fin hinderpark som man får tillgång till.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

50 kr per gång, eller 1200 kr för ett säsongskort på 1/11-30/4 året därpå. Detta gäller per häst, så i mitt fall skulle jag behöva lösa 2 st.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Fått lite svar nu.

Kostar 50 kr/gång, 250 kr/månad, 1000 kr/säsong (6 mån) eller 1500 kr/år. Det är inte klarlagt om det gäller för en ryttare och en häst eller en ryttare och flera hästar det ska jag kolla sen (jag pratade med dottern i huset och hon visste inte just det).

I priset ingår tillgång till stor utebana, dock inte mellan tjällossning och tills det torkat upp (pga skaderisken på hästarna). priset för boka hela ridhuset ensamt visste hon inte heller.

Ridhuset är bokat med stående bokningar (andra kan ju tillkomma) må - torsdag kväll från cirka 18 - 20 (varierar lite, i något fall 18 - 20, något 19 - 20 och i annat fall 18,30 till 21.30 etc). Så det är ju tyvärr (men så är det ju på ridskolan med t ex) ganska uppbokat kvällstid.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Vad bra då vet jag också bra att kunna åka till ridhus ibland när vädret är kasst.
Jag har ju hästarna en mil därifrån i Vendel så...
Kanske träffas vi nån gång.
Det var ju ganska bra med tider, kanske kan du boka upp det som finns?
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Förresten hur är underlaget?
Ridskolan ströade med torven och spånet som skulle bli underlag i boxarna i stället så det blev sand är det det fortfarande?
Det var lite dammigt tyckte jag..
Där har jag förresten till bringat hela min barndom, fats då fanns inget nytt stall eller ridhus bara en gammal lagård...
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Jag tränar i ett privatridhus som ligger jättenära, bara över åkern från stallet jag har hästen i.
Det kostar 70 kr / gång. Jag har alltid vart ensam hittils men det kan säkert komma nån mer nån gång.
Ägarens dotter tävlar hoppnnig så d e alltid banor uppe, d e kul! o så har dme träningar vissa vardagskvällar. annars ledigt för det mesta. De har ingen årskostnad.
Toppen hindermaterial! :banana:
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Sputnik skrev:
Förresten hur är underlaget?
Ridskolan ströade med torven och spånet som skulle bli underlag i boxarna i stället så det blev sand är det det fortfarande?
Det var lite dammigt tyckte jag..
Där har jag förresten till bringat hela min barndom, fats då fanns inget nytt stall eller ridhus bara en gammal lagård...

Jag vet inte hur underlaget ser ut idag faktiskt (ska kolla nästa helg, ska dit och smygkika på löshoppningen då och fråga när nästa gång är och om min lilla Fröken kan få komma med då).

Men 2001 red jag ju åt de som hade det då, och då var underlaget bra tyckte jag (lite åt det hårdare håller än det djupare men jag föredrar det så) och det dammade definitivt inte. Vet de vattnade det ibland, men jag red flera gånger där när det inte var vattnat på flera dagar och då var det bra.

Vet ju att de fixade underlaget när de köpte det, dels för det var dåligt då efter ridskolan haft det, och ffa för att underlaget (sas det iaf) var ganska 'sönderridet' eftersom folk ridit som de tyckt i ridhuset när gården stod tom. Men om det är före eller efter det du kollat vet jag inte?

Men jag ska kolla upp underlaget som sagt, men 2001 var det bra med mina mått mätt (som som sagt INTE gillar när det är för djupt/tungt) och dammade inte (det var den där äckligt varma sommaren), men det är ju ett par år sen dess.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Brukar åka till ett privat kollektivstall som har 20*40 ridhus, kostar 300 kr/10 ggr. Billigt tycker jag. Det är "attraktiv tid" kl 17-21, då får man inte boka för enskilt bruk. Annars bokar man på en tavla och skriver dit om man måste vara själv (tex vid löshoppning), och då betalar man dubbelt. För att få använda hindermaterial betalar man 100 kr / kalenderår.
Vad det kostar att lösa kort för helår & dyl vet jag inte, har inte behövt det än. Ridhuset ligger iaf bra till, nån halvmil utanför en större stad. Inget medlemsskap krävs (är nog ingen klubb ens)
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Jag har min häst på en privatanläggning med ridhus, ridbanor osv. kostar 100:-/månad
där eller 600:-/termin (men summan blir ju den samma), ridhuset är 20 x 40, den ena banan är mycket större än så och den andra är nog lika stor som ridhuset skulle jag tro. Enstaka tillfälle kostar väll 50:-/ggr tror jag.



Eftersom den ridklubben samarbetar med andra klubben som jag håller till vid så kan jag åka även till detta ridhus och träna gratis i om jag vill även om jag bara betalt för andra ridhushyran till anläggningen där jag har min häst står. Det kostar lika mycket här, finns ett 20 x 40 ridhus, stooor ridbana, ca 20 x 40 bana och ett ridtält som är något mindre än 20 x 40. Är mer skötsel av anläggningen här men det bedrivs ridskola där så det är ju på både gott och ont. Men ridskolan (som har stora ridhuset o banan) och ridlekis (som har lilla tältet o banan) har lektioner tis, ons, tor o lör. Oftast är tiderna ca 17-19 tisdagar (båda), onsdagar 17-20 på lilla, 17.45-20.45 på stora,
ca 17.00-19 på torsdagar i lilla och 17.45-20.30 på stora, lördags förmiddagar ca
kl. 10-11.00 på stora och kl. 10-12.00 på lilla.

Så det är ändå ledigt relativt ofta, krattning etc. ingår ju. På andra anläggningen som är privat så sköts sakerna kollektivt så vi måste ju hjälpa till mycket mer där men det funkar bra ändå, ridhuset där är endast bokat ca 2 timmar på torsdagskvällar för lektioner samt ibland vid vissa tillfällen då folk kommer och provrider hästar osv. annars är det ledigt nästan jämt! Fast det står hinder framme nästan jämt med, för det är mycket folk där som hoppar och rider markarbete som har flera hästar dessutom. Så folk plockar inte undan hindren pga. det.
 
Sv: Kostnad för ridhuskort/ridhushyra?

Vi har fyra ridhus i närheten.
Det minsta (18x45)kostar det 150 att hyra per timma, alternativt klippkort för 500kr/10 ggr.
De andra tre kostar 200 kr/tim att hyra. Ett av dem tar 100 kr/tim om det är vardagar före kl 17.
Dock vet jag inte vad de tar i terminsavgift eftersom jag hittills inte ridit så mycket i ridhus att jag behövt fundera över att lösa terminskort.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har...
2
Svar
25
· Visningar
4 755
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Hej! Det är så att jag eventuellt ska skaffa min första egna häst och har en fråga om stallplats och tänkte fråga er om vad ni anser om...
Svar
18
· Visningar
2 321
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 688
Senast: Zamira
·
Äldre Av ingen annan anledning än ren nyfikenhet, så vill jag fråga Buke vad ni tycker är en rimlig hyra för nedanstående objekt. Jag bor...
Svar
2
· Visningar
566
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Den första tråden
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp