Kostnad ridhuskort

Det är just här vi har dilemmat ...
Egentligen vill jag inte släppa in någon ( nästan) = min relation till grannarna blir lidande
Om jag ska ta betalt för vad det verkligen kostar att hålla ett ridhus blir kostnaden hög. 1000 kr / mån minst = grannarna tycker det är för dyrt och min relation blir lidande ...
Om jag inte tar betalt alls blir grannarna glada men jag själv blir illa till
mods ...
Så var ligger jämvikten?
Efter att ha läst tråden så verkar ca 300 per månad, dvs 3500 per år kunna vara en slags rimlig jämvikt

I mina trakter (utanför göteborg) ligger priserna på 600-1000 kr /månad. Tycker lätt du ska ta iaf 600 kr. Gnäller de för mycket får du hänvisa till kostnadsaspekten, så får grannarna gilla läget. Bor de på ridavstånd inser de nog snabbt att 600 kr är väl värt för att kunna skritta till ridhuset i vinter.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 363
Senast: Hedinn
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 574
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp