Kostnad testa för wffs?

Ok! Konstigt att det står tagelprov hos SWB och att stationsägaren skrev att det är blodprov..... 35€ för testet och 400 kr för blodprovet (veterinären fixar det på stationen).

Fast tagelprovet är inte officiellt på det viset att det inte är verifierat av veterinär eller IDkontrollant att det är rätt häst som är testat. Men blodprov är lite annorlunda då det tas av vet och alltså kan verifiera identiteten på hästen
 
Fast tagelprovet är inte officiellt på det viset att det inte är verifierat av veterinär eller IDkontrollant att det är rätt häst som är testat. Men blodprov är lite annorlunda då det tas av vet och alltså kan verifiera identiteten på hästen
Vad menar du? Om SWA pratar om tagelprov så gäller ju resultatet...jag har skickat in 5-panelstest till England, tagelprov. Enda skälet till att jag inte fått det registrerat i min rasklubb är för att just Animal Genetics inte har godkänts av rasklubben utan jag måste skicka till ett speciellt lab i USA...men fortfaranade handlar det om tagelprov.
 
Vad menar du? Om SWA pratar om tagelprov så gäller ju resultatet...jag har skickat in 5-panelstest till England, tagelprov. Enda skälet till att jag inte fått det registrerat i min rasklubb är för att just Animal Genetics inte har godkänts av rasklubben utan jag måste skicka till ett speciellt lab i USA...men fortfaranade handlar det om tagelprov.

SWA?
 
Fast tagelprovet är inte officiellt på det viset att det inte är verifierat av veterinär eller IDkontrollant att det är rätt häst som är testat. Men blodprov är lite annorlunda då det tas av vet och alltså kan verifiera identiteten på hästen

Men man undrar ju varför SWB bara nämner tagelprov om blodprov är officiellt pga inblandning av veterinär.
 
Men det är inte svårt det är bara att rycka ur manen och se till att det finns rötter med . Det behöver man inte stå och betala en id kontrollant för ...
 
Men det är inte svårt det är bara att rycka ur manen och se till att det finns rötter med . Det behöver man inte stå och betala en id kontrollant för ...
Precis som Fenestra skrev - för att veta själv kan man kanske göra så.
Men för att kunna visa att provet är taget från rätt häst ska det tas av en ID-kontrollant eller veterinär, som stämplar och skriver under provtagningsremissen.
 
Om jag tar på mina egna ston räcker det gott att ta det själv ..
Så jag får veta om de har genen .
Det finns ju inga officiella register för stona .
 
Om jag tar på mina egna ston räcker det gott att ta det själv ..
Så jag får veta om de har genen .
Det finns ju inga officiella register för stona .
Om de är smarta så inför de screening av alla fölungar vid registrering. Kan man då visa att båda föräldrarna är fria så slipper man provet. Så gör man inom Arab och de är ju inte kända för att få saker att funka men just det här verkar faktiskt fungera så ASVH som i mina ögon är betydligt mer seriösa bör kunna få något sådant att fungera.
 

Liknande trådar

Avel https://www.hippson.se/artikelarkivet/forskning/wffs-kopplat-till-dressyregenskaper-manga-hingstar.htm Jag blev glad av den här...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 727
Senast: Zoya
·
Hemmet Vi funderar på att ta hjälp med hemstädning men har ingen aning om hur ofta, eller vad som är en rimlig kostnad. Kan inte heller...
2
Svar
34
· Visningar
2 019
Senast: Voeux
·
Avel Vill inleda med att jag skriver frågan med ett visst önsketänkande att provet visade fel. 😉 Jag testade p-test på mitt sto på 106dygn...
Svar
12
· Visningar
930
Avel Jag söker avkommor till mitt sto som stått som avelssto i Danmark. Jag har sökt på alla sätt jag kommer på efter dem men hittar inget...
Svar
2
· Visningar
488
Senast: KattenJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp