Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

T

Trassel_tösen

Hur mycket kostar det att köpa torv på ett ungefär?? Jag ska kanske ha en c-ponny i höst, hur mycket brukar man köpa in per gång? Var kan man köpa torv? Granngården?
tack på förhand
/L loppizz@hotmail.com

A

Agipa

Vi köper från en gubbe som bara säljer torv. Då är det strötorv och ingen trädgårdstorv. Kostar 65 kr balen. Balarna är stora och vi är super nöjda :)

Z

zana

Där jag köper kostar det 80kr/balen (ungefär lika stor som en kutterbal) Alltså ganska mycket dyrare än kutter.

M

majja22

Vi köper från Granngården,de tar ca 80;- för en hårdpressad 400-liters-bal.Vi brukar köpa 5-6 balar/häst och gång och det räcker ca en månad till mitt fullblodssto, till den andra hästen,en C-ponny går det åt ca 1 bal/vecka.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6500 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har nu äntligen köpt min första egna häst😍 Hon kommer hem till mig om kanske 2-3 veckor. Vill gärna fixa en sadel så snabbt...
Svar
7
· Visningar
268
Foder&Strö Vi har alla våra tre hästar i samma hage. En shettis, en maxad c-ponny och ett halvblod, alla är lättfödda. I höstas när vi började...
Svar
5
· Visningar
856
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
1 478
Hästmänniskan Hej! Jag har aldrig ägt en häst, utan har varit (och är) medryttare på ett antal hästar. Jag planerar att hyra en häst när jag börjar...
2
Svar
25
· Visningar
1 664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar