B

**BORTTAGEN**

Vad kostar en försäkring på c-ponny? Vad betyder A1 försäkring?
Millan :bow:
 
Hur mycket försäkringen kostar beror på hur högt livvärdet är och vilket bolag man väljer.

Min D-ponny (de är uppdelade efter ras på försäkringsbolaget, inte storlek) kostar ca 2.800 kr per år och då är han försäkrad för 35.000 kr och så har jag valt till dubbel veterinärvård som kostar lite extra, men gör så försäkringen täcker behandling/kostnader upp till 50.000 kr.

A1 är beteckningen på en fullständig försäkring. Vissa (alla?) bolag har tagit bort den benämningen och döpt om försäkringarna. Bland ridhästar är A1 och A2 de man använder vanligtvis. A1 får du ut pengar för om hästen måste tas bort av någon anledning (om veterinären säger så och försäkringsbolaget godkänner), A2 får man ut livdelen på om hästen måste tas bort akut, t.ex om den bryter benet i hagen och avlivas direkt (försöker man fixa benet och sen tar bort hästen gäller INTE A2).
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Snart skall jag börja leta tävlingshäst och funderar över vad försäkringen kommer kosta ca i månaden om man skulle försäkra den i...
Svar
6
· Visningar
927
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Doris fick för någon månad sedan diagnosen elakartad tumör som antagligen kommer sprida sig. Eftersom hon är 13 år kände jag inte att...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 227
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Nu börjar tandvårdsförsäkringen på folktandvården fasas ut i mitt län och jag har börjat titta på privat försäkring då mina lagningar...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 441
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp