Bukefalos 25 år!

B

**BORTTAGEN**

Vad kostar en försäkring på c-ponny? Vad betyder A1 försäkring?
Millan :bow:

M

Magdalena

Hur mycket försäkringen kostar beror på hur högt livvärdet är och vilket bolag man väljer.

Min D-ponny (de är uppdelade efter ras på försäkringsbolaget, inte storlek) kostar ca 2.800 kr per år och då är han försäkrad för 35.000 kr och så har jag valt till dubbel veterinärvård som kostar lite extra, men gör så försäkringen täcker behandling/kostnader upp till 50.000 kr.

A1 är beteckningen på en fullständig försäkring. Vissa (alla?) bolag har tagit bort den benämningen och döpt om försäkringarna. Bland ridhästar är A1 och A2 de man använder vanligtvis. A1 får du ut pengar för om hästen måste tas bort av någon anledning (om veterinären säger så och försäkringsbolaget godkänner), A2 får man ut livdelen på om hästen måste tas bort akut, t.ex om den bryter benet i hagen och avlivas direkt (försöker man fixa benet och sen tar bort hästen gäller INTE A2).

Liknande trådar

Hästvård Hittade bara en gammal tråd om kostnad för tandläkare (veterinär) så jag undrar vad ni betalar nu för tiden. Även om jag inte blir...
Svar
15
· Visningar
918
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej som älskar hästar och tävlar i hoppning upp till LB med min ponny. Nu ska jag äntligen få köpa en ny/en till ponny...
Svar
13
· Visningar
1 768
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
3 210
Övr.Katt Vad kostar era katter att ha per år? Försäkring, mat, leksaker, klösträd, kattsand, hälsokoll, vaccination, är det något mer? Hur ofta...
2
Svar
22
· Visningar
780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Katoliker vs ortodoxa
  • Adventskalender 2021 - öppningstråden
  • Snart klar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat