Bukefalos 28 år!

Kostråd till gammal honkatt

SmizzSpeedy

Trådstartare
Som rubriken lyder, vilken är den bästa maten för en äldre honkatt (14 år) som mest äter blötmat men även torrisar. Hon är fortfarande ok i hullet och mår bra och är glad, men får inte bli tunnare.
Vill gärna ha tips på foder ni har till era katter som ni ser funkar bra.
 
Sv: Kostråd till gammal honkatt

Jag köpte Eukanuba Senior till särbons kisse (som är ca 17) och han blev som en annan katt, mycket piggare och pälsen blev superfin. Mina egna som är 10 år båda två får också Eukanuba (den vanliga) och när jag var till veterinären med den ena nyligen sa hon att kisse var i väldigt bra skick, ingen tandsten, fin päls, bra hull osv så jag fortsätter ge dem det.
 
Senast ändrad:
Sv: Kostråd till gammal honkatt

Mjau blötmat är ju en klassiker som ofta nämns som en av de bästa blötfodren. Acana ett av de bättre torrfodren. Laxolja är bra till katter som behöver lite extra.
 
Sv: Kostråd till gammal honkatt

Tackar er båda för svaren! Det där med laxolja kan ju va nått att testa också :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 475
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
1 022
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Sassy
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 678
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Tungband
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp