Kosumentköplag vid hästköp?

Tog upp transporten då jag annars tagit med hästen med en gång och då inte behövt åka två gånger👍.

Eftersom vi bara hört en sida här så har vi ingen aning om säljaren har trillat av pinn eller något annat som inte har något med att vara oseriös.
Givetvis, men det är långt fler säljare som är oseriösa och därför krånglar med kontakt och utlovade saker än de som upplevs krångla för att de fallit av pinn.
 
Fast fortfarande så när/om ”det brister” gällande pålästhet hos köparen så hoppas jag inte att det för den skull då är ekvivalent med att man då får skylla dig själv för säljaren utifrån den devisen skulle resonera att då är det fritt fram att inte behöva sälja enligt schyssta principer.
Enligt den principen skulle säljare allmänt agera utifrån att ”köparen ställde inte x fråga/krav så då går allt bra att sälja på den”. 👍 Blir ju ett väldigt märkligt resonemang utifrån hur lagen som gäller ser ut, men även utöver det att ha som bärande åsikt .
Känns väl som en väldigt fri tolkning? Varför skulle det ena utesluta det andra?

Dock ser världen ut så: det finns oärliga människor som kan fortsätta luras eftersom folk fortsätter lämna pengar till dem. Trots att det skrivs spaltmeter och det finns mycket information att få kring ämnet.
 
Ponnyn får bo kvar hos oss. Då ponnyn i sig är väldigt trevlig och så hittar jag alternativa motionsätt för ponnyn.
Vad skönt att ponnyn är i goda händer hos er.

Hoppas du finner rätt identitet när ni vaccinerar, det är ju ett utmärkt tillfälle att få chipnumret kontrollerat.

Vem vet, kanske blir ponnyn med tiden helt rätt för dottern också?

Eller någon annan liten ryttare när ni ordnat med pappersexersis.

Lycka till, och gräm dig inte i onödan. Vi lär av allt!

🤔
 
Vad skönt att ponnyn är i goda händer hos er.

Hoppas du finner rätt identitet när ni vaccinerar, det är ju ett utmärkt tillfälle att få chipnumret kontrollerat.

Vem vet, kanske blir ponnyn med tiden helt rätt för dottern också?

Eller någon annan liten ryttare när ni ordnat med pappersexersis.

Lycka till, och gräm dig inte i onödan. Vi lär av allt!

🤔
Tack🙏
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Min medryttarhäst är en 25 år gammal, fortfarande pigg och glad, kille. Jag har ridit honom i snart ett år och är HELT förälskad. Han är...
Svar
7
· Visningar
1 654
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 195
Senast: AraSlei
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp