Kota över?

finapina

Trådstartare
Jag undrar om ngn har en film på en häst som kotar över? Har läst om detta men får inte riktigt ngn bild hur det kan se ut.Ser den även halt ut t.ex?
 
Googlade lite, och detta verkar vara ett exempel på överkotning bak..
Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?
 
Tack så mkt, jag fattar nu! Kan problem med bakbenen visa sig som snubblighet/överkotning på frambenen? Eller är det alltid benet/ hoven där problemet sitter som överkotningen märks på?
Det har jag tyvärr inte koll på, men överkotning kan väl ha neurologisk orsak (läs om polyneupati tex) och då tänker jag att om flera nerver är inblandade så kan väl lite vad som helst ske. Däremot om den är endast snubblig hade jag utrett mkt annat först.
Letat hältor, även fått hovar undersökta noga, fått skoningen uppkollad av en klinikhovis tex.

Kort sagt, en veterinärklinik för koll kan nog vara en god idé.
 

Liknande trådar

Hästvård Har varit intresserad av en häst som besiktigades och uppvisade svag hälta i ena frambenet. Han behandlades i kotorna och har återbesök...
Svar
17
· Visningar
1 897
Senast: casio01
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 873
Senast: mily
·
Hundhälsa Jag vet ju att vissa raser, t.ex. border collie m.fl., kan vara känsliga mot ivermektin och i värsta fall bli riktigt dåliga och till...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp