Corax
Trådstartare
Min mamma, 85 år, har varit helt självgående och funktionell tills nyss. Envis som hon är så skulle hon flytta en byrå och lyckades då få en kotkompression. Hon hade hemskt ont, till den grad att ambulansen fick hämta henne.
Hon blev kvar på sjukhuset för inställning av smärtlindring men hon tål inte morfin. Så när hon väl var hemma igen (på morfin) kräktes hon bara. Så det blev sjukhus igen och ny smärtlindring.
Men det verkar inte funka alls och lilla mamma mår fruktansvärt dåligt och jag känner mig helt maktlös.
Jag misstänker att om det fortsätter så här så är hon snart borta...
Det känns ju även som att sjukvården inte riktigt ger henne den hjälpen hon KAN få. Som att hon 'ändå är så gammal'... Det blir mest 'förvaring'.
Vad kan man göra? Vad kan JAG göra?
Jag vill så gärna kunna göra mer! Det MÅSTE finnas mer att göra.
För det är helt orimligt att en pigg 85-åring ska få tyna bort pga smärta...
Hon blev kvar på sjukhuset för inställning av smärtlindring men hon tål inte morfin. Så när hon väl var hemma igen (på morfin) kräktes hon bara. Så det blev sjukhus igen och ny smärtlindring.
Men det verkar inte funka alls och lilla mamma mår fruktansvärt dåligt och jag känner mig helt maktlös.
Jag misstänker att om det fortsätter så här så är hon snart borta...
Det känns ju även som att sjukvården inte riktigt ger henne den hjälpen hon KAN få. Som att hon 'ändå är så gammal'... Det blir mest 'förvaring'.
Vad kan man göra? Vad kan JAG göra?
Jag vill så gärna kunna göra mer! Det MÅSTE finnas mer att göra.
För det är helt orimligt att en pigg 85-åring ska få tyna bort pga smärta...