Kotte ensammer.

P

pufffan

Som ni alle vet så är ju Kotte sjelver. Får man ha häster sjelve nu eller kommer dom och tar Kotte från mig? Han går ju med ena kvige nu det är ju det sällskapet som han har. Tyck ni att jag skall försöke köpe ett sällskap till han? Jag vet ju int om jag kommer att orke med två häster. Kotte tar myck kraft och tid för mig. Kere venner, hur tyck ni jag skall göre?

Rut.
 
Sv: Kotte ensammer.

Jag tycker absolut du ska skaffa ett sällskap till honom, köp en pensionerad ponny som inte behöver göra annat än att gå och skrota i hagen, du kanske t.o.m. kan låna någon? En kviga är ju bättre än inget sällskap alls iofs, men det blir inte samma sak som en annan häst. Jag vet inte riktigt hur reglerna ser ut nu, jag vet att man inte får ha unghästar ensamma, men äldre hästar får npg gå själva i hagen, bara dom ser någon annan (tror jag som sagt)
 
Sv: Kotte ensammer.

Det var förslag på att man inte skulle få ha hästar ensamma, men jag vet inte om det blev så.
Däremot vet jag att i förslaget skulle det räcka med sällskap av ett annat djur, det måste alltså inte vara en annan häst. Så oavsett om detta gick igenom eller inte så klarar du dig eftersom Kotte går tillsammans med en kviga.
 
Sv: Kotte ensammer.

Fast de mår ju alltid bättre av sällskap från djur av samma art...
 
Sv: Kotte ensammer.

Det har inte jag heller hört eller läst. Men jag kan absolut inte tänka mig att Kotte lider.
 
Sv: Kotte ensammer.

Jag vet inte, det var någon som sa att det var så eller att det var på förslag, att unghästar upp till 2 år inte skulle få gå ensamma, vilket jag iofs tycker är ett bra förslag. Men som jag skrev så vet jag inte, det är bara vad jag har hört. Jag har aldrig behövt sätta mig in i de reglerna då jag aldrig haft en häst ensam.
 
Sv: Kotte ensammer.

Då kan du ju skriva att du inte vet men tror istället för att skriva
att man inte Får ha så.:idea:
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 604
Senast: Linda_A
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
16 770
Senast: Fibusen
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 298
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 784
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp