Kräk och diarresjukan.

K

KaZa

Är det bara jag som får torka kräk och diarre från hundarna? :mad: :crazy:

Några fler i sthlm´s trakten som drabbats. Ringde bagis och de var tydligen nerringda av hundägare vars hundar mår dåligt.

Som tur är går det snabbt över. :)
 
Japp, men jag kan säga att dessa magar har inte varit tomma. :crazy: :crazy: Det är skillnad på "hunger"kräks och jagharätitgräs-kräk. Detta är äckligt!

Och då pratar vi bara om kräk, det är inte det som är värst att dessa två. Vill inte ens gå in på diarrén. DET ÄR VIDRIGT och jag är inte äckelmagad.
 
Skönt att min lilla tjej fått klara sig då...trots att hon legat inlagd på bagis i nästan 2 veckor, smittorisken borde ju vara rätt stor där ;)
 
Vi har inte några problem, bor på västkusten.
Tur är väl det :) eftersom jag har en liten valp justnu, har nog med allt kisspring :D
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

Min lilla Bus började kräkas och få diarré nu i natt. Låter bra att det verkar som om det går över snabbt!
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

En av mina började igår,det har lugnat ner sig lite till idag iaf. Den andra börjar väl snart...:smirk:
Stackars vovvar:crazy:
Finns det något käckt man kan ge för att stabilisera magarna lite?
 
Veterinären sa till mig att hon inte skulle få ngt att dricka så länge hon kräktes och ingen mat under ett dygn.

Nu när hon slutat kräkas och ha diarré ska jag ge henne kokt ris och kokt torsk, 1 msk åt gången, flera gånger under ett dygn. Sedan ska jag börja börja blanda med vanligt foder, hälften hälften.
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

Superbra! Tack för tipset! Den lilla har slutat med både och,men den stora är fortfarande lite dålig. Jag testar med vad du skrev!:bow: :D
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

Du kan även ge kokt ris med antingen fiskbullar i buljong, kokt kyckling eller kokt nötfärs.

Håll hunden fastande ett dygn först och ge små små portoner ofta, men det vet du ju redan :angel:

Fö, en gammal tråd som vaknat till liv :D
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

Vi bor inte i Sthlm, däremot i Jämtland, och har oxå haft ett härligt dygn med kräk och diarréer. Var på djursjukhuset igår och fick dropp för att säkerställa vätskebalansen.

Hm, såg inte att det var en gammal tråd förrän efter att jag hade skrivit... Nåja, ibland är man för snabb...
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

Veterinären sa till mig att hon inte skulle få ngt att dricka så länge hon kräktes och ingen mat under ett dygn.
.

Vad är det för veterinär som du har :eek: , vätska måste dom få i sig, fri tillgång till färskt vatten fick jag rekommenderat från Skara när Wilma var dålig, vill dom inte dricka så kan man blanda i lite druvsocker i vattnet, men dom MÅSTE ha vätska annars blir dom lätt uttorkade.
 
Vad är det för veterinär som du har :eek: , vätska måste dom få i sig, fri tillgång till färskt vatten fick jag rekommenderat från Skara när Wilma var dålig, vill dom inte dricka så kan man blanda i lite druvsocker i vattnet, men dom MÅSTE ha vätska annars blir dom lätt uttorkade.

Jag ringde till Södra djursjukhuset.
Jag skulle inte ge vatten dierkt efter hon kräkts, vänta en timme eller så tills hon slutade kräkas (för stunden) annars skulle det bara komma upp igen och irritera organen.

Nu käkar min voffs ris i alla fall och jag håller på att koka fisken.. Hon mår bra och magen har kommit igång igen!
 
Sv: Kräk och diarresjukan.

En av våra var dålig för ca. 14 dagar sedan. Kräktes först och sedan diarré + feber, han ville inte äta av sitt hundfoder som han glatt vräker i sig annars så jag blev orolig och ringde uppfödare för att få råd.:bow:
Hon lungnade mig med att det gick tydligen sådant bland hundarna nu, men gick fort över.
Hunden hade fri tillgång till vatten och blev serverad välkokt ris med fiskbullar i buljong i små portioner ofta, efter några dagar så fick han sucssesivt sitt vanliga foder igen och allt blev som vanligt igen.
Camilla
Ps. Jag bor i Värmland så detta verkar vara spritt över stora delar av sverige.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
921
Senast: Celinehenn
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 602
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 561
Senast: Badger
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 431
Senast: Kraxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp