Kräsen kisse?

Maris_

Trådstartare
Nu har vi skaffat en liten kissebebis! Allt går bra, han är ursöt, går på lådan och är snäll och go! Han verkar dock vara lite kräsen när det gäller maten! Först fick han whiskas mjukmat och torrfoder och nu har jag köpt ett torrfoder för kattungar som skulle täcka upp allt. Men, han vill inte äta torrmaten! Vi blöter upp den osv, men han tar en liten tugga och står sen och krafsar. Sen är ju jag så dum så att tillslut så ger jag honom mjukmat. Hur ska jag göra, ska jag varva maten, eller kommer han att äta torrmaten tillslut och vänja sig med den när han inte får något annat?

Bilder på underverket!
http://www.maris.nu/mjau/
Namntips mottages tacksamt! :)

/ Maris
 
Våran katt får både Mjukmat och torrfoder. Mjuk mat får han ungefär 2 ggr per dag. Han vet att när han inte får mjukmat är det torrfodret som gäller :) och han äter det när han blir hungrig.. :)
Våran katt heter Tjorven, det tycker jag är gulligt ;)
 
Jag hade nog provat att blanda torrisar i mjukmaten och sen succesivt öka mängden efter hand. Till slut har den bara torrisar. Namnförslag: Mysak eller Mysan, såg så go ut!Lycka till!
 
Gör som vi gjorde med vår valp blanda i fil,yogurt,välling eller (i vårt fall) grönsaker :D
Namnförslag Lukas eller maja :smirk:
 
Så söt katt tycker att han ska heta Oscar :banana:
Har inget bra förslag på hur du ska göara med maten men att balnda torr och blöt mat tycker jag låter bra
 
Så, nu har kissen fått ett namn! Han heter numera Pixel! Han är en riktig tekniknörd, han ser på tv, anfaller tvfjärren och älskar datorerna, så det blir bra! Om han blir stor o tjock får han heta Megapixel! :love:

Angående maten så har jag inte testat än att blanda ut den, men han har ätit lite iaf. Och, torr torrfoder äter han utan problem! :confused: Är han för liten för att äta den torr? Det är Royal Canins (heter det så?) torrfoder för kattungar från 4 månader. Han är 11 veckor men hon i affären tyckte att jag kunde ta den från fyra månader. Hur skulle ni göra? Vad kan biverkningen bli om han får torrt torrfoder, kan det blir något farligt?

/ Maris
 
Har inte Din söta lilla kisse lite rött på vänster bakben? Isåfall får den nog heta Maja. Trefärgade katter är honkatter. Du kan utan vidare ge kissen RC-Kitten 34, men du kan även prova RC-Babycat 32, mindre bitar.Mina kattungar är 8 veckor nu och käkar glatt av de vuxnas mat då de får en chans!
 
:angel: Det är nog lite för sent för kattungemat nu...... när kissen är ett år gammal.... Kolla datumet för hennes inlägg :angel:
 
Men du, är han bara bebis tycker jag inte att du ska tvinga på honom torrfodret. Fortsätt med mjukmaten om han vill ha det, och blanda med torrfoder i långsam takt.

mandalaki
 
Det är inte världens undergång om katten inte äter torrfoder :smirk: Många katter lever långa friska liv enbart på våtfoder så få inte panik. Ha torrfoder ståendes framme om det känns bra, men ge katten våtfoder morgon och kväll.
 
Det som ser rött/creme ut på bakbenet är bara det beiga som alla blåagouti har på magen och insidan av benen. Du kan se samma nyans på sidan av kattens huvud.
Så nej, jag tror inte att det är en sköldpadd. Han är blåtigré och vit.
 
Vår ena katt är också jättekräsen. Det enda torrfodret han äter är Hills foder. Ger man honom tillexempel whiskas så står han bara och ser helt förtvivlad ut så att an måste ge honom hans favorit foder.
Våra katter får mjukmat ibland när vi vill ge dem något lite extra (alltså ganska ofta eftersom de är så söta :love: )
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 016
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Elisha
·
Övr. Katt Sista augusti tog jag emot en omplaceringskatt. En Helig Birma på snart 8 år. Hon har FORL och har fått dra ut en del tänder så hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
19 220
Hundhälsa OBS! Långt inlägg. Har ett problem med min hund som är en spetshane på 3,5 år. Har haft honom i ca 1,5 år och under den tiden har han...
Svar
10
· Visningar
8 981
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp