Krävande hund

Jag tänker nog att en ras är krävande om det är en hund med stora behov av arbete av olika slag t.ex. vissa brukshundar eller polarhundar. Men en krävande individ kan definitivt finnas i sällskapsraser om de är problemhundar. För mig är det skillnad på individ och ras där. Alltså hundar som ställer stora krav på sin förare i vardagen.

Däremot skulle jag nog inte säga att t.ex. en pudel är en krävande ras för mig. Även fast pälsvården som kommer med den typ av ras är en mardröm för mig. Det är helt enkelt bara fel ras för mig.
 

Liknande trådar

Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 115
Senast: snorp
·
Hundträning Hej! Denna fråga är kanske lite uttjatad men skulle ändå vilja veta om det verkligen är skillnad i arbetsvilja mellan...
Svar
12
· Visningar
1 305
Senast: Is
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 599
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp